• Jenely82

ni som använt nikotinplåster(sluta röka)

ni som använt nikotinplåster som hjälp att sluta röka....

Lyckades ni??? Hur lång tid tog det???

Har ej testat nikotinplåster tidigare men valt att testa....satte på ett idag. Dock så kliar det så jag håller på att bli *galen*!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden ni som använt nikotinplåster(sluta röka)
  • Underbara ungar

Det funkade för mig. Hade Nicvitin Clear (stavas hur då??) och det kliade också som attans i början, men jag behövde liksom inte röka. Suget va där, men jag va inte tvungen att gå ut så att säga...

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • Carro W

Niquitin Clear funkar bäst för mig. Har lyckats sluta ett flertal gånger med hjälp av dem .

Det kliar ohc blir varmt de första gångerna men sen vänjer huden sig. Viktigt att inte sätta plåsterna på samma ställe dagarna efter varandra.

• Jenely82

har nyss ätit och känner mig otroligt röksugen :( *suck*....stor lust att bara slita av mig plåstret....

• Anonym

Jag kunde inte använda plåster pga att det kliade så. När jag haft det på en halv dag så blev det som en stor svullnad precis där. Jag kontaktade tobaksavvänjaren på vårdcentralen som skrev ut Champix åt mig istället! Det var grymt smidigt att sluta! Å jag har verkligen ett missbruksbeteende både vad gällde cigaretter o alkohol!
    Man kan dock inte åta champix om man planerar att bli gravid!

Varit rökfri i 14 mån... tänker inte på cigg alls!

• Anonym (123)

När jag använde plåster så kliade det i början. (Nicorette högsta styrkan.)
    Jag hade plåster & rökte som vanligt det första dagarna sen blev det mindre & mindre rökande tillslut glömde jag att röka.

Men jag började rök igen pga andra omständigheter, men när jag väl ska sluta igen så blir det plåster.

• Carro W

Hur går det Jenely? BAra håll ut, det går att sluta röka. Det är skitenkelt faktiskt!!! Jag är rökfri sedan ca 9-10 veckor och har aldrig mått så här bra som jag gör nu. Var storrökare med över ett paket om dagen och lyckades sluta genom plåsterna. Det funkar jag lovar! Bara du inte ger dig!!!!

• Jenely82

Carro W skrev 2008-05-31 07:15:20 följande:

Hur går det Jenely? BAra håll ut, det går att sluta röka. Det är skitenkelt faktiskt!!! Jag är rökfri sedan ca 9-10 veckor och har aldrig mått så här bra som jag gör nu. Var storrökare med över ett paket om dagen och lyckades sluta genom plåsterna. Det funkar jag lovar! Bara du inte ger dig!!!!
    Tack tack.....hm tog ingen cigarett igår :) men det var bra jobbigt efter man ätit mat.....alltså lagad mat. Gick bar nu på morgonen vaknade o kände inte nå större sug efter cigarett inte som jag gjorde efter maten igår....men drömde bra konstigt i natt......
  • Carro W

Jag drömde också superkonstiga drömmar. Hade även svårt att sova de första 3-4 veckorna. Men som sagt, det går över.

• Jenely82

ojdå hm då vet man vad man har o vänta sig då men men inte rökt än.....

• Zionezze

Jag slutade m hjälp av plåster, följde anvsiningar på paketet till punkt o pricka vilket väl tog 3 månader tror jag. Men jag kompletterade m starka starka mentholtuggummi, så fort jag kände minsta lilla sug eller befann mig i en situation där jag brukade röka så slänge jag in ett tuggummi, funkade super-bra för mig! Tuggummit tog bort krampen o suget i munnen o efter en stunds intesivt tuggande hade jag glömt bort rökssuget!
    Något annat som jag hållit benhårt på har varit att inte röra en endaste cigg, ciggarr, vattenpipa eller något annat rökvertyg sen dagen för rökstoppet. Allt som kan tänkas trigga igång begäret igen har jag undivikit, o det har funkat! Det är nästan på dagen 4 år sen jag slutade o inte ett endaste återfall!!!

Lycka till!

Svar på tråden ni som använt nikotinplåster(sluta röka)