• FruMarie

När vände ditt barn sig från rygg till mage?

Hej!

Jag har en 5 månader gammal son.
    Han kan ännu inte vända sig från rygg till mage.
    Han hamnar på sidan, sen kommer han inte längre

Är han sen eller är det jag som är nojjig?
    Någon som har den där listan över vad barn skall kunna i en viss ålder och så står det om dem är tidiga, normala eller sena!
    (någon som vet vilken jag pratar om?)

071228.. Dagen då våran lilla Julian föddes....
  • Svar på tråden När vände ditt barn sig från rygg till mage?
  • Maria V

Alla barn är ju olika. Han kommer att vända på sig när han kan... Har inte hört om nån lista som finns.
    Min dotter snurrade åt alla håll när hon va 5½ månad. Hon gick när hon va 10½ månad. Sen vad som är tidigt vet inte jag. Man ska inte jämmföra med hur andra barn är iallafall..

• Emeliela

Hejsan. som tidigare tlare skrivit så är ju barn olika. Viggo var 3 månader när han vände sig. Nu är han 6 mmånader lite drygt och reser sig mot möbler mm.. Men som sagt, alla är olika.. Man ska inte jämföra med andra heller för då blir man bara nojjig

My family - My world
  • Små Hjärtan

Väldigt olika. Min har avrit 4 mån 6 mån och nu sista var 8 mån

My heart belongs to my family
  • gunilla m

Sonen var 4,5 månad när han vände över till mage första gången. Men jag tror inte han hade gjort det om han inte väldigt gärna ville nå en sladd som han ville dra i. Det kom sig av en slump mer tror jag. Det är så häftigt med barn för de kan träna och träna men inte helt fixa det, sedan en vacker dag knäcker de koden för hur man gör sedan gör de saken utan problem.

Han kommer säkert vända sig vilken dag som helst sedan har du en grabb som tumlar runt på golvet och du hittar honom på de mest märkliga ställen.

• alvaereva

min dotter gjorde det för bara ett par veckor sen. hon är sex månader. hon vände sig från mage till rygg för typ 1½ månad sen första gången.

• AW76

Igår! Hon blir 4 månader om en vecka. (och idag har hon kämpat och kämpat, men inte riktigt kommit runt. "hur gjorde man nu igen" verkar hon tänka )

Sonen var dock senare, han var närmare 5 månader.

• ennie

Nån vecka innan 4 månadersdagen.

Svar på tråden När vände ditt barn sig från rygg till mage?