Kolik, korrigera ålder?
Ni som har prematurbarn som haft kolik! Har det gått över vid tre månader korrigerad ålder? Eller vid tre månader faktisk ålder? Eller senare (nej, nej, nej...)?
Ni som har prematurbarn som haft kolik! Har det gått över vid tre månader korrigerad ålder? Eller vid tre månader faktisk ålder? Eller senare (nej, nej, nej...)?
Mina var nog ung 3 mån korrigerad ålder när det började bli bättre. Det är nog väldigt individuellt det där.
Hoppas det går över snart!
Sorry...dotterns kolik gick över vid 3 mån korrigerad tid...är född i v33.
Ajdå! Nåja, tack för era svar, i alla fall! Provar ge henne mjölkfri ersättning och hoppas det skall hjälpa...
För oss släppte det vid 2 månader korrigerad ålder som tur var. Det finns inget jobbigare än att ha ett kolikbarn. Försök bara tänka positivt, det GÅR över och varje jobbig dag är en dag mindre. Inte så lätt, jag vet. Varm kram till dig!
Ps Jag tyckte att det iaf blev lite bättre av spädbarnsmassage. Kanske värt att pröva?
victory tilly skrev 2008-05-30 19:17:50 följande:
MsBeaty: Brukar inte gnälla på vad folk skriver, men nu blev jag faktist irriterad. Jag vet nog vad jag pratar om. Vår lilla prematur föddes i v 28 pga av hennes tvillingsyster avlidit i magen. Barnen var nästan hela graviditeten sjuka i tts så jag opererades och fick ligga på sjukhuset över jul-06 för att försöka rädda deras liv i v18. Trots det dog vår ena flicka 10 veckor senare. Överlevaren mådde inte speciellt bra till en början med bla hjärnblödning och blödande magsår.
När vi kom hem och trodde det värsta var över fick hon kolik... Och jag kan säga att trots allt så kändes det som det värsta på hela tiden. Att se nån lida så fruktansvärt och inte kunna göra nånting. Så visst, jag är jätteglad att hon idag är frisk och det var BARA lite kolik. Men just när man är mitt i det så är det skitjobbigt och man behöver allt stöd man kan få. Skriver inte det här för att nån ska tycka synd om mig för det är det inte. Tråden startades av Esmeraldah som ville ha stöd och råd och det var det jag försökte förmedla. Så förlåt mig Esmeraldah, inte meningen att bli så tjurig i "din" tråd. Hör ju inte hemma här. Men ibland kan man bara inte ta emot...
Inga problem, victory tilly!
Tack för tips och förståelse!
tycker oxå att kolik inte är så mycket att hänga upp sig på, just för att vi varit med om så mycket värre...
hur som hellst så går oftas koliken bort runt 3 mån men det är inte alls ovanligt att man har det ändå upp i 1-2 å tom upp till 3 års ålder, vet många som haft det! om det sen är okorr eller korr vet jag inte knappas nån betydelse längre
Tjejen våran hade iallafall tills hon var ca 3 år oxå, men hjälptes enormt mycket utav miniformdropparna som hon började att få redan på neo (då hon var ca 4 månader gammal okorr)
men såklart inga 5 droppar som många försöker med utan en tsk direkt varje gång.