• xxJessikaxx

Parfym som håller sig kvar?

Skall nu köpa mig en ny parfym, mitt problem är att jag tycker doften försvinner så fort på mig oavsett vilken parfym jag har
    Vet att alla har olika smak men vet ngn av nån variant som luktar lite sportigt, fruktigt och som håller sig kvar? Som känns lite somrig.
    Helst kanske inte för blommig eller tung doft.

• Svar på tråden Parfym som håller sig kvar?
  • Jiji

Köp ren parfymolja så ska du se att det sitter!
    Eller parfum, då sitter det åxå! Inte eau de parfum eller eau de toilette..

• NåFränt

Jag tycker alla som kostar lite mer räcker längre o sitter i längre. Vet inte vad du brukar köpa.. Men man tjänar på att köpa dyrare på Kicks t ex.

• xxJessikaxx

Köper alltid bättre märken, och alltid den med mer alkohol = mer lukt som jag förstår, det är väl den som heter eau de parfum?

Nu har jag iaf köpt Clean Luandry från Clean (vet ej om det är märket som heter Clean eller vems det är), den luktade sååå gott att jag ej kunde låta bli

• k a t t a

Det är säkert så att lukten håller sig kvar, men du känner dn inte. Vi vänjer ju oss så snabbt vid dofter att vi inte uppfattar dem på oss själva om vi använder dem dagligen.

• Jiji

Sen är det olika det där, hur länge de sitter kvar på huden.
    Ibland har man testat parfymer som sitter kvar länge på andra men på mig försvinner de efter nån timme.

Den bästa parym jag har är jean paul gaultier, det är ren parfym och det är ingen man sprayar på sig utan man "duttar" ut den på huden. Inte ens en droppe går åt och det håller över ett dygn, luktar lika starkt och försvinner inte förrän man duschar. Synd bara att jag just nu inte är sugen på den parfymen, vill ha lite lättare nu

• seafree

Är det inte så också att man själv upplever det som om parfym doften "försvinner" men omgivningen tycker att man luktar gott. Det tror jag har med om man passar i en parfym eller ej, tar man på sig en parfym man ej gillar eller passar i t.ex. Lou Lou för mig så upplever jag att jag stinker parfym....men tar jag på mig Cliniques Happy eller Hugo Boss Woman så tycker jag att jag inte luktar parfym alls men kan ändå får en kommentar av en kollega framåt eftermiddagen att jag luktar gott.

Mirakel sker!
  • miggs

jag använder på våren och sommaren paris hiltons första parfum /paris hilton. den är frisk och somrig o lätt i doften och på mej sitter den som berget. Cleans använder jag med flitigt och den är helt underbar!

Svar på tråden Parfym som håller sig kvar?