• bebbe82

makrill i burk i tomatsås..vilket märke brukar ni köpa och vilken är godast?

Förra veckan åt jag makrill för första gången...och nu har jag blivit helt tokig i de..så gott...vet inte om de bara är för att jag är gravid :) Har bara provat icas makrill i tomatsås...men de finns ju flera märken..ville bara ha lite tips vilket märke ni brukar köpa och äta?och som ni tycker är godast :) måste inhandla massa burkar imorgon. De är väl ingen fara att äta makrill flera gånger i veckan?

• Svar på tråden makrill i burk i tomatsås..vilket märke brukar ni köpa och vilken är godast?
  • signaturbyte

Gah, kommer inte ihåg.. men röd plast runt, trepack, avlångt.. alla kanske ser ut så? Fundersam

• drömhus

makrill är nyttigt så käka på...

Jag har inte märkt någon smakskillnad mellan märkena utan skulle ta det billigaste.

• Misja

Om du har nära till Norge - köp Stabburet´s makrill på burk, den är mkt godare än den svenska "vanliga"!

• björnberit
    Misja skrev 2008-05-30 08:53:26 följande:

Om du har nära till Norge - köp Stabburet´s makrill på burk, den är mkt godare än den svenska "vanliga"!

Hade länge samma intryck som dig men sen provade jag mästarmakrill från ABBA, 2-pack för ca 38kr. Den smakar exakt som den norska, både i konsistens och smak på tomatsåsen.
Svar på tråden makrill i burk i tomatsås..vilket märke brukar ni köpa och vilken är godast?