• Mametchi

Sistaminutentjafs från biomamma

Suck.
    Jag skulle inte riktigt orka med mer tjafs nu.
    Ska ju flytta ihop med min blivande sambo om ca 2 mån. NU har bion till 2 av hans barn satt sig på tvären.
    Hittills har de haft barnen vecka/vecka de senaste 5 åren. Nu när vi ska flytta ihop så tycker hon plötsligt att barnen ska vara hos honom (dvs oss) bara vartannat veckoslut. Jag antar att jag inte behöver säga hur ledsen han är över det.
    Fram till nu har allt också varit jättebra, allt har funkat osv. Men nu mitt i allt gör han allt fel... Undertonen i sms:en har varit att han ska vara glad om han får ha barnen alls för han gör så mycket fel och barnen blir helt förstörda hos honom.
    Suck.
    Jag har haft sååå mycket skit i mitt liv och denna människa tycker att små små detaljer är värda att göra till stoooora problem. Jag tycker att det är skitjobbigt.
    Tacksam är jag över att inte jag behöver bemöta människan, för det irriterar mig så mycket när diskussionerna går ut på att alla andra har fel och gör fel och visst är det vettigt det du säger men å andra sidan gör du allt helt åt helvete.
    Nu är jag inte i kontakt direkt med människan och tänker inte vara det heller. Brukar sånt här lägga sig eller?
    Om jag skulle fatta varför människor orkar hålla på så här? Min blivande sambo kommer att flytta några hundra meter... Och stället vi ska flytta till dissade hon totalt också och tyckte att pga platsvalet (som hon tycker är dåligt) så verkar det här handla bara om oss och inte om barnen.
    ???
    Antar att det bostadsområdet hade upplyst oss om att inte barnfamiljer får bo där då...
    Usch vad arg och ledsen jag är.

• Svar på tråden Sistaminutentjafs från biomamma
  • Majsansarne

Ta inte åt dig. Du kan påverka dig själv, men aldrig andra. Det finns gott om psykiskt instabila personer där ute, låt dem inte krypa under ditt skinn. Du är bättre, smartare och sundare än att låta en sådan missunsam person påverka dig. Bitterfittor finns det gott om, men sänk dig inte till hennes niå, utan låt henne vittra sönder, i slutändan brukar logik och sunt förnuft vinna...

• Mametchi
    Svar på #1
    Tack, Vilse. Du har så rätt.
    Min svaga punkt är just där. Jag tar åt mig allt för lätt. Kanske läge att jag gör mig immun mot dylikt nu då.
    Det som kändes jobbigt tror jag var att hon har verkat rätt vettig hittills, och nu plötsligt briserar bomben... Jag hade räknat med stabilitet på den fronten när både jag och min blivande sambo har alldeles tillräckligt med utmaningar när det gäller andra saker. Det bara kändes som att "inte det också". Men jag ska försöka ge min blivande sambo förtroendet att reda upp detta helt utan min inblandning. Jag hade nog inte blandat mig i hur som, men jag ska försöka att inte oroa mig heller, inte öht se det som något som har med mig att göra. Lite svårt är det, måste jag erkänna, men kanske en sak jag kan lära mig av situationen.
  • Mametchi
    Svar på #2
    Måste erkänna att detta övergår mitt förstånd. Människan har ändrat sig. Igen. Nu ville hon att vi skulle flytta till en annan ort (jag har inte hunnit flytta till orten hon och min blivande sambo bor på än heller) för att hon skulle flytta ihop med sin kille... Och så ville hon fira midsommar med oss.
    Behöver jag säga att ingetdera kommer att hända...
    Att hålla mig utanför detta är ju svårt iom att hon tydligen vill dra in mig i långdansen. Vilket är det absolut sista jag önskar i universum, ungefär.
    Tydligen vill hon att vi ska ställa oss efter hennes nycker, som tycks ändra varannan vecka ungefär.
    En ödets ironi är att jag och min blivande sambo faktiskt tänkte flytta till den orten hon ska flytta till. Det var vårt förstaval. Men vi valde att flytta till det ställe vi nu har köpt lägenhet på pga att hon bodde där och hennes och blivande sambos barn går i skola där...
    Nu när vi har köpt lägenhet, så ska hon flytta och vill sätta barnen i skola på den andra orten.
    Bli sen klok på människan.
    Och fira midsommar tillsammans? Kan inte fatta att nån kan tänka tanken. Jag kommer att hålla mig låååångt ifrån detta fenomen.
Svar på tråden Sistaminutentjafs från biomamma