• LO72

Livet är inge kul alls!!

Vi har gått igenom så mycket nu så nu ger jag upp.Trodde i alla fall vi kunde få äggdonation men läkaren sade de såg mörkt ut efter som jag får ägg via ivf.Visst men de är ej bra o blir inte av heller.Visst vi kan betala en 6:e ivf men när det bara var typ 20-30% chans bli gravid känner jag att då kan man likagärna ta ett kanon lån till en adoption,men de får bli en sak vi snackar om i höst.Vill ju kunna leva när man kommit hem med barnet med ej ha feta lån.Räcker med de man har nu o inge jobb..
    Känner bara urk av allt vet ej vad jag vill allt är bara tungt,jobbigt tröttsamt o ja hittar inte glädjen.Känner sambon hade det bättre utan mig vara med någon som kan ge honom en familj.Går omkring med så mycket känslor så jag kan bara åka hem från plusjobbet o börja små gråta inte mycket men de kommer lite tårar.Är skönt på någe sett få lätta trycket..Men önskar man visste hur framtiden såg ut just nu känns det inget roligt alls..Vill bara åka bort igen men hjälper bara för stunden.

Lotta!!

• Svar på tråden Livet är inge kul alls!!
  • Pimpinellan

Känner precis som du! Vissa dar vill jag inte ens leva. Fick inga befrukade ägg vid vår förra IVF trots ICSI och jag betvivlar att det blir det nu med. Funderat på ÄD utomlands även om det kostar. Adoptera får vi inte. Du är inte ensam om att tycka livet är skit p.g.a barnlöshet!Kram!

• LO72

Piminellan hur gör du med alla starka känslor?Har ju hållt på i 8år men dessa känslor jag har nu är starkare o jobbigare vet ej hur jag ska kunna gå vidare.Jobbar du eller vad gör du om dagarna?Jag har ju mitt plusjobb men slutar i speptember o letar efter jobbnu.Skönt snart ha semester så man får villla upp sig o ta de lugnt samla sig lite.
    Men du är ni godkända för äggdonation i sverige så kolla upp med försäkrings kassan om de har kvar behandling utomlands då står de för en behandling o själv betalar man för resan medicin.Det är de som vi skulle ha gjort om vi fått äggdonation åka till ava kliniken i åbo för där har man då alla äggen till sig själv delar ej dom med någon annan.

Känner du för att skriva så skicka ett privat meddelande.

Lotta!

• Lejondrake

Har själv i många år mått dåligt pga av barnlöshet som till slut ordnade upp sig. Hoppas att det blir bättre tider för er båda också.

Kram/Embla253

• Le petite moi

Jag mår också skit pga det här med barnlöshet. Vi är inne på vårat 33 försök. Vi har en utredning bakom oss där dom inte hittade några fel och därför inte vidtog några åtgärder. Nu är vi inne på våran andra utredning där det lutar åt IVF....

Svar på tråden Livet är inge kul alls!!