Så nervös... =/
Jag hade en underbar första förlossning, och sa till min sambo typ 1 minut efter dotterns födelse att "Det här måste vi göra igen!" Jag hade en underbar EDA som hjälpte hela tiden och förlossningen var över på 5 timmar från första värken.
Ja det var helt enkelt inga problem alls. Jag var inte rädd för att skaffa nummer två.
Sen blev jag gravid igen, och det slutade i missfall tyvärr. Allt rann ut som det skulle, trodde jag, men sen fastnade en stor del i livmodertappen och jag trodde verkligen jag skulle tuppa av. Åkte akut in på sjukhuset och hade sån fruktansvärd smärta att jag låg på morfin hela dagen tills jag väntade på att få en tid för skrapning. Klumpen rann dock ur senare på eftermiddagen och efter det började smärtan avta.
Nu är är jag gravid igen då, blev gravid 1 månad efter mf och nu är jag så rädd att det ska göra lika ont att föda denna unge som det gjorde att få missfall.
Jag vill verkligen hinna med att få EDA denna gången också. Kan man få en planerad igångsättning för att man vill ha EDA?
Eftersom min förra förlossning tog 5 timmar (på BF och låg då redan inne pga havandeskapsförgiftning) så känns det som att jag inte kommer hinna in och få EDA (7 mil till sjukhus)... Detta är något som verkligen gnager sig fast i mig...