• ViLdiNG

Vilka är de nyttigaste flingorna man kan äta till frukost ?

Sitter och äter Special K Red Berries......känns inte som att det är så nyttigt! Känns väldigt sött

• Svar på tråden Vilka är de nyttigaste flingorna man kan äta till frukost ?
  • Carro W

Läste någonstans att Weetabix ska vara de nyttigaste, när det gäller frukostflingor iaf. Men har ingen länk så egentligen har jag inget belägg för det, mer än mitt goda minne

• ViLdiNG

Carro W skrev 2008-05-24 08:20:03 följande:

Läste någonstans att Weetabix ska vara de nyttigaste, när det gäller frukostflingor iaf. Men har ingen länk så egentligen har jag inget belägg för det, mer än mitt goda minne
    Är det inte dom som ligger förpackade en och en ? I små paket ?
  • Prisssan

Du kan blanda ner vanliga fiberhavregryn och linfrö i yoghurt eller fil och ha som frukost. Gott, nyttigt bra för magen.

Förföljd av små rosa tramsiga moln...
  • Carro W

Carro W skrev 2008-05-24 08:22:17 följande:

Jo det är det nog. Googlade och vad är det första man hittar www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=19401...
    Och detta skulle vara svar på nr 3
  • iolanthe

Ops, blev visst nåt fel.

Beror ju på vad du går efter också, enligt GI är det all-bran plus, men frågar du t.ex. viktväktarna kan det ju vara nåt helt annat. Weetabix har jättehögt gi-värde, inte bra alls enligt den teorin också.

Själv varierar jag mellan vanlig all-bran och special-k. Men då äter jag inte varje dag heller, oftast äter vi gröt.

• iolanthe

Förpackade en och en? Dom jag köper är 24 st i en låda, 12 i var förpackning.

• Carro W

Men Special K innehåller väl massor av socker? eller är jag helt ute och reser?

• Carro W
    Svar på #8
    Ligger de inte i påsar en och en? Jag köper aldrig Weetabix så jag vet inte.
Svar på tråden Vilka är de nyttigaste flingorna man kan äta till frukost ?