• Vintermånen

gnällig 10 månaders... blir så trött

vår 10 månaders kille har blivit så fruktansvärt gnällig. Jag är helt slut när dagen går till ändå. Han gråter o gnäller mest hela tiden! Någon som upplevt samma sak?

• Svar på tråden gnällig 10 månaders... blir så trött
  • asparinC

Jag sätter en rund krona på tillväxtfas. Amma/mata ofta och gosa mycket.

• cisi75

Min tjej är oxå 10 månader och hon är extra gnällig nu med. Jag tror det går i vågor hela tiden nu, de har börjat att förstå mer och är väldigt medvetna om att om man gnäller så kanske :) mamma tar upp mig igen..... Min tjej kan ibland sitta vid mina fötter och gnälla för just ingenting i stort sett, ska bara bli buren.

• Vintermånen

ok, då är inte vår kille unik på detta sätt... skönt att höra. det tar så jäkla mycket på krafterna nu för allt handlar om gnäll, gnäll när han ska äta, gnäll när han ska sova middag, gnäll när han ska åka vagn. Puh!

• Desmonda

Hej! Här är en till med en gnällig tio-månaders. Han hänger mig konstant i byxbenen och inte mycket är bra... ;)Hör nog till åldern, antar att det är en utvecklingsfas som förhoppningsvis snart är över!

• Strutsen87

Hon är väl inte gnällig direkt men mycket gnälligare än förut om man ska beskriva det så! Tror att det är för att hon har upptäckt sin "egna vilja". Vill hon mysa med mamma så ska hon minsann mysa med mamma annars gnäller hon för att hon inte får som hon vill. Man får ta det med en klackspark antar jag och hoppas på att gnället går över! :)

• linduspindus

halloj!
    en till mamma här med 10 månaders, hon kan tokgrina om jag sätter ned henne eller bara går iväg någon meter ifrån henne. Lite tröttsamt tycker jag det är men men gos och mys gör henne gladare!!!

• elinville

*räcer upp hande högt* Här är en till! Min 10-månaders har fått ett 7-jävlar-humör, det ska vara som hon vill,när hon vill och på hennes sätt!  nattningen fungerar absolut inte som den brukar, så fort vi lägger ner henne ska hon upp igen så om hon sov som en sten precis när hon läggs ner i sängen.

Maja 070703
  • Vintermånen

vår nattning på kvällen funkar tack o lov fortfarande. Men när han ska sova middag är det alltid ett väldans sjå. Han skriker o grinar trots att han är tok-trött.

elinville skrev 2008-05-24 21:09:20 följande:
    nattningen fungerar absolut inte som den brukar, så fort vi lägger ner henne ska hon upp igen så om hon sov som en sten precis när hon läggs ner i sängen.
  • elinville
    Vintermånen skrev 2008-05-26 11:07:43 följande:
    när gick denna fas över???
    Inte än för oss...har pågått i en vecka nu så det är ju iofs kanske inte så länge.
    Maja 070703
Svar på tråden gnällig 10 månaders... blir så trött