• bubbla00

Jag fick hjälp!

Jag har nu varit inskriven på lucinakliniken i några månader och nu är jag gravid i v. 9! Nu lämnar doktor B. över mig till mödravården. Var på UL igår och allt ser jättefint ut. Jag är så tacksam över Lucinaklinikens insatts, måste slå ett slag för dem, det är så synd att kliniken stängs i december. Jag är även så tacksam över det här forumet, över att ni finns här. Det är genom er jag har fått alla tips och råd som fört mig hit där jag står idag. Efter 4 mssfall och ett X och efter att ha träffat så många inom vården som inte kunnat hjälpa mig höll jag på att ge upp. TACK ALLA NI!

• Svar på tråden Jag fick hjälp!
  • Primrose

Samma här bubbla00! Jag har också fått hjälp av Lucinakliniken och är så glad att jag började vara i FL då jag skulle göra mina IVF:er (efter tre missfall genom "naturliga" försök). IVF:erna misslyckades men om jag inte hade läst i en MF-tråd (tack Finessan mfl!) här i FL om Lucinakliniken och TNF-alpha etc. hade jag aldrig träffat Dr. B som troligen har hjälpt mig att få behålla bebisen, med hjälp av Trombyl och Progesteron den här gången! Jag är i v. 17  (naturligt försök igen) och så tacksam! Jag stod i kö för ÄD utomlands när jag blev gravid - andra svenska läkare hade sagt att mina MF och misslyckade IVF:er berodde på åldern och inget annat och att det var hopplöst att försöka med mina egna ägg.

• majsalotta

Oj, vad jag behövde läsa dom inläggen just idag! Jag "ruvar" nu för sjätte gången (IVF), har haft två IVF missfall och har efter utredning på Lucina börjat äta högre doser Trombyl. Jag har kännt mig så osäker på om jag skulle följa B:s rekommendationer då hans metoder och behandlingar är så kontroversiella. Jag har också varit besviken då jag mailat flera gånger med frågor angående behandlingen och diagnosen, men får inget svar - det har inte direkt ökat mitt förtroende, tyvärr... Därför blir jag så glad att läsa om era hittills lyckade graviditeter - det väcker hoppet igen!

• EMND

Hej!

Jag har behandlats med Trombyl 75 mg/dag och Progesteron mic 400 mg 2gr/dag, men tyvärr fick svar idag att fostret har slutat utvecklas. Det här är mitt tredje mf/ma. Har kommit till 8+3 (enligt SM). Vilken styrka av Trombyl och Progesteron fick ni från Dr Björk?

Svar på tråden Jag fick hjälp!