• eeisor

Tänder?

Var på BVC i förra veckan och kom in på ämnet tänder. Min lille kille dreglar så in i tok mycket nuförtiden att sköterskan tror att det kan vara tänder på gång.
    Jag frågade om man borde räkna korrigerad ålder med tänderna, men det sa hon att man inte gör. Kan detta verkligen stämma? Är det någon här som kan tänkas veta?
    Min är snart 4½ månad korrigerat och jag tänker att nog för att kroppen hämtar i kapp på bredd och längd, men gör verkligen tänderna det också?

• Svar på tråden Tänder?
  • hotten

tänderna kommer olika tider, vår tjej fick sin första tand i v 31-32, å andra strax efter... resten av tänderna kom å lossnade å fick nya i normaltid..
    vår tjej är alltså 8 år i dag, å var förtidigt född som du förstod säkert

• knäppisen

Tänder kommer så himla olika, en del får de vid födseln, en del efter 1 år. Vissa barn har tappat alla tänder som 10 åring, en del (som jag själv) får dra ut dom vid 18 års ålder.

Min son fick sin första tand vid 5 mån korrigerad ålder, eller rättare sagt tänder, för det kom 2 st på en gång.

• eeisor

Visst är det olika, men det jag tänker på är "normal-fallet", där första tanden kommer vid ca 6 månader och andra något senare, om man räknar korrigerat eller okorrigerat?
    Var bara lite nyfiken.

• hästhov78

Mina har fått tänder när de var 6 månader alltså precis o de är iof bara 6 veckor för tidiga men skulle då vara4,5 mån.. vissa föds ju med tänder.. nog vädigt olika helt enkelt.

• NicoFina

Min lilla kille har nu här bara för någon dag sedan börjat få tänder.
    Han är 11 mån på måndag och föddes 10 v förtidigt.

• FruEdberg

vår kille har precis en tand som kikar upp.. han är 11 månader.
    7 o en halv månad korrigerat

• mirrebusan

det e jätte olika, vet en som e född med en tand, sen en annan som har ett barn som e 9månader som nu har 7tänder och fick första super tidigt, men kommer inte i håg när.

min dotter var 9månader när hon fick första

sonen var 6½månad.

• hotten

som sagt det är olika, det är relativt många som föds med tänder å ingen var de minsta förvåndad på neo när dottern fick sina tänder i v 31.

• hotten

det finns även de som får 3 uppsättningar tänder (om man får sina första väldigt tidigt-föds med dem ) , fast det är nog inte så vanligt

Svar på tråden Tänder?