• mariahammarberg

Hjälp! Hade upprepade mf innn dottern -syskonverkstad .....?

börjar snart med bebisverkstad för ett syskon. Vågar inte vänta så länge mellan barnen ifall det tar lika lång tid att bli gravid och få behålla barnet även denna gång.(tog 2år att få dottern)

Funderar hur jag ska göra då vi har en historia med upprepade MF och ett MA bakom oss. Nu har jag ju ett barn som vill ha uppmärksamhet men i början ska man ju undvika tunga lyft. Hur gör man då? Var går gränsen för tungt och inte?
    Hur undvika att avslöja sig innan den mest kritiska perioden på 3mån (12v) har gått? Eftersom de flesta vet om hur svårt vi hade innan vill jag inte att vänner ska få veta för tidigt då frågorna blir så jobbiga då jag kommer ha nog med min egen oro. Vill ju vänta ett barn - INTE ett MF...

ALLT jag skriver på FL stannar här - ev bebisverkstad hamnar inom "sekretesslagen"!
  • Svar på tråden Hjälp! Hade upprepade mf innn dottern -syskonverkstad .....?
  • Cia o krabaten

Jag fick 4mf efter att ha fått dottern.
    Jag fick träningsförbud vid senaste plusset (v30 nu ) men ingen sa ngt om dottern.
    Jag undvek alltför vilda lekar med henne, men jag måste ju leva också!
    Tror inte att träningen hade gjort ngn skillnad heller, men man vill ju inte chansa alls.

Du kan ju försöka lyfta så lite som möjligt bara för att det känns bättre i själen.

• Pimpinellan

Det kanske är värt att testa ditt TSH-värde också? Bara aningens för högt TSH ökar m.f-risken markant. Avhjälps lätt med levaxin. Ett annat prov är tnf-alfa som är ett prov som visar om man har ett för starkt immunförsvar. Har man det kan kroppen angripa det befrukade ägget för det ses som en fiende. Hjälpen där är Trombyl eller barnalbyl. För mycket kaffe är inte heller bra. Max tre kaffekoppar kaffe per dag är en allmän rekommendation,men vi är flera som slutat med kaffet helt i förebyggande syfte.
    Stort lycka till med bebbeverkstan!

Svar på tråden Hjälp! Hade upprepade mf innn dottern -syskonverkstad .....?