• Tilda Skruttan

Huvudomfång!

Ni som har fått pojkar som har vägt mellan 4000-4500 g, hur stort huvudomfång har dom haft?

• Svar på tråden Huvudomfång!
  • Leda74

Min son vägde 4050g och hade ett huvudomfång på 38 cm.

• Morissette

Då vill jag bara säga att mina pojkar, som båda vägde ca 3,5 kg när dom föddes, hade 37 i huvudomång =)

• FruMarie

min son vägde 4710 gr, hade hattmått 36,5 cm

071228.. Dagen då våran lilla Julian föddes....
  • Tilda Skruttan

Min bm uppskattade att vikten på vår bebbe skulle bli runt 4-4,5 i med att det är andra barnet och en pojke! Och nu är jag lite nojjig att han ska ha stort huvud bara för att han väger över 4. Men det verkar inte som att det behöver vara så. Hade bf i söndags så han ligger väl och gottar till sig i magen nu :)

• miss parker

Min son vägde 4375 gr och hade ett huvudomfång på 37 cm.

• LovelyMeLovelyYou

Nu fick jag ingen kille, men dottern vägde 4,2 kg och hade ett huvuomfång på 39 cm...

• hally

Sonen vägde 3,9 och hade 36 i homf
    Dottern vägde 2,7 och hade 33 i homf

Kompisens son vägde 3,3 och hade 40 i homf

Kan ju som du ser vara rätt olika oberoende på vikt.
    Vad hade ditt första barn? Kommer säkert blir rätt lika, varför vikten är olika är väl mest hur mycket fett de hinner lägga på sej innan förlossningen och det påverkar ju inte så mycket huvudets omfång.
    Jag tror faktiskt det beror mer på pappan Det är min teori. Har du samma pappa till båda barnen tror jag det blir rätt lika, dock brukar ju tjejer ha lite mindre i syskon-förhållande.

• Vonkan84

Min Casper vägde 3920 gram, 51 lång och ett huvudomfång på 35 cm

* Casper 080210 *
  • SanTan

Visserligen döttra men:

1:an 4,6 kg och 51 cm lång huvudomfång 37 cm
    2:an 5,3 kg (!!) och 56,5 cm lång (!!!) - huvudomfång även där 37 cm

Alltså behöver inte stort barn betyda jättestort huvud.

Kan även tillägga att båda förlossningarna gick jättebra. Vaginala förlossningar båda två och med 2:an tog det 2 timmar inne på förlossningsrummet (5 timmar hemma) och inte ett enda stygn! Detta trots storlek!

• Tilda Skruttan

Tack för alla Era svar! Känner mej lite lugnare nu! Dottern hade ett huvudomfång på 35 och det är samma pappa till barnen så jag hoppas att det blir där omkring!

Svar på tråden Huvudomfång!