Bussresa till spanien med en 11 månaders barn
Vill bara ha lite info om någon har rest ner till spanien med buss/sovbuss
Vad man ska tänka på och vad man verkligen inte ska glömma och ta med sig...
Vill bara ha lite info om någon har rest ner till spanien med buss/sovbuss
Vad man ska tänka på och vad man verkligen inte ska glömma och ta med sig...
En massa klick
ingen som rest med buss ock barn.....?
Jag tror många undrar varför man frivilligt sätter sig på en långfärdsbuss med en ettåring.
Jag själv haft med 18-månaders till Kina, men buss till Spanien i den åldern bangar jag för!
Åksjuka, stort aktivitetsbehov, matkladd, blickarna från medresenärer när 1-åringen inte är nöjd, etc etc.
Kasnke jag är mesig, men där går gränsen!
Ärligt talat tycker jag synd om både barnet och medpassagerarna?
Vad gör du om barnet skriker hela natten ?
Jag har flygit med en pigg 2 -åring i 50 minuter - alla passageranra runt om oss flyttade sig så långt som möjligt ifrån oss.
Jag har inte rest med barn. (vilket beror på att jag inte har några )
Men ville bara säga att det säkert kommer gå jättebra, jag har som längst åkt 36h med buss och då var det barn med i olika åldrar och det var inga som blev sura över det. (Nu var det visserligen inte med svenskar så det kanske är skillnad )
håller med de andra - bussresa bangar jag för ensam, med en ettåring hade jag hellre gått ner själv med barnet i vagnen
Har inte åkt buss, men väl både natt- och dagtåg plus färja nattetid med småbarn. Några tips från mig är:
* Ha med små trumfkort, favoritleksaker och nya saker (visa inte alla på en gång )
* Ha med små mutor, kex, saft och annan favoritsnacks
* Om du inte ammar, ha med färdigblandad välling (finns på tetra)
* Om du inte använder bärsjal så vänj barnet att sitta i en sån innan - du får händerna fria till väskor och annat. Brukar ju bli en hel del bärande för att hålla barn lugna
Lycka till, du känner ditt barn bäst och vet vad som brukar fungera!
Chilisen:
Tack för tipsen...
Joo bär hjälp finns ju vi är ett gäng på 10 personer som åker så...
TiMaKi: 10 personer! Perfekt! Blir nästan lite avis Men jag skulle nog inte åka utan sjalen ändå, har märkt att de som inte är direkt ansvariga gärna somnar ifrån, särskilt på hemresan
Chilisen:
Joo ska nog ha med mig någonslag av sådana bär anordning till lill killen får låna från syster min...