Ajaj, inte tillräckligt med Gonal-F..!
Alldeles nyss (två minuter innan stängning för apoteket) så slog det mig att jag nog inte har Gonal F så att det räcker för kvällens dos.
Jag vet inte vad jag har tänkt med, ingenting antar jag, det har varit så fruktansvärt mycket attt göra på jobbet, allt har gått i ett dygnet runt, sömnen ligger efter, huvudet bultar och jag fumlar och tappar saker och har svårt att koncentrera mig och känner mig superstressad.. (Verkligen inte optimala förutsättningar för en insemination!)
Och då, som kronan på verket så har jag alltså helt glömt att det bara var vätska kvar för 1,5 dos i min Gonal-F-spruta... Man trycker ut 37,5 IE när man använder den första gången och sedan använde jag 75 + 75 IE vid förra insemineringen. Igårkväll tog jag 75 IE och nu är det då bara 37,5 IE kvar, då jag eg ska ha 75 IE igen.
Det var tydligen rätt noga med att det skulle vara 24 timmar mellan sprutorna, så jag antar att det spelar roll ifall dosen är rätt också.. men jag har ingen aning och nån läkare på detta området har jag inte i bekantskapskretsen (*vinkar annars till min ortopedvän och min ATvän som är 2 av de 3 vänner som vet om att jag och tjejen planerar barn!*)
Vad gör jag nu? Jag får väl anta att 37,5 IE är bättre än inga IE alls.
Så jäkla klantig jag är...........!
(Ni som hängt med sedan min första inseminationsomgång kommer kanske ihåg att jag fram till några timmar innan sprutning levt i tron att pregnylpaketet jag hämtat ut innehöll spruta och kanyl - och att jag sedan hade ett helsickes sjå med att få tag på en spruta. Man skulle ju kunna tro att jag hade lärt mig en läxa vid det tillfället...)