• Linda225

Hemkommen från sjukhuset

Jaha då har man fått komma hem från sjukhuset efter ytterliggare ett missfall, legat inne i 3 dagar.... Vet inte hur mycket till jag orkar. Helt känslomässigt tom och dränerad.
    Hur orkar man? Råd & tips please!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 18:46
    Tack! Jo för oss är det också 3:e sen i Augusti... Ska träffa läkare på fredag. Vi får väl se vad det ger. Tack och kram håller tummarna för dig!

• Svar på tråden Hemkommen från sjukhuset
  • Görling

Ja, hur orkar man? Konstigt nog så gör man det. Jag har själv 3 MF bakom mig, tre på raken under ett års tid. Det tär på en, inte tal om annat, både fysiskt och psykiskt. Samtidigt har jag sett många lyckade fall på dessa sidor där det går vägen, så man får aldrig ge upp! Jag tänker börja från början nu efter att under tre månader fått läka mig själsligt.
    Lycka till. Ta hand om dig själv och kräv stöd från sjukvården.
    Kram från mig!

• Poppy Lee

Åh, vad tråkigt - lider med dig! Vet hur det känns just när man kommit hem från sjukhuset, dränerad är verkligen rätt ord.

Ja, man orkar, men olika människor har ju olika strategier. En del vill ju så att säga förtränga eländet och försöka att tänka på annat, i perioder har jag varit sådan, t ex efter mitt första sena mf. Då undvek jag FL så gott det gick, och ungicks bara med barnlösa vänner och festade en del faktiskt. Det fick mig att orka och gå vidare, så skönt att ta en paus från bebisverkstaden.

En del vill istället försöka ta reda på så mycket information som möjligt - sådan har jag varit efter mitt senaste sena mf, har sökt massor av information och gått på mf-utredning såväl via landstingen (värdelös) som privat (mycket bättre).

Hoppas att läkarbesöket ger något!

• Cia o krabaten

Ja hur orkar man?
    Jag har haft 4mf och är äntligen lyckligt gravid i v28 med lite hjälp från rätt läkare.

Man orkar för att man vill så hemskt gärna ha ett barn. Chansar man inte har man inget att vinna.
    Man kryper ner i svarta hålet och stannar tills man orkar kräla sig upp igen.

Beklagar dina mf. Hoppas du får adekvat hjälp nu!

Svar på tråden Hemkommen från sjukhuset