• Elpida

När kunde ni amma era prematurer??

Min kille är född v 32+3, ligger i kuvös än men ska få komma hem i början på nästa vecka. Han är nu 19 dagar, och har börjat äta med flaska. Han orkar inte suga än så mjölken mer eller mindre hälls i honom.
    När orkade era barn suga och ta bröstet??

• Svar på tråden När kunde ni amma era prematurer??
  • Krickan85

Min son föddes i v32+4 och han började snutta på bröstet redan efter 3-4dagar på neo..

men det är ju olika för alla.

• Bubblan78

Vår dotter föddes i vecka 34 och orkade inte amma själv förrens efter ca 3-4 veckor, då blev hon av med sin nässond. Visst snuttade hon, men hon orkade inte äta ett helt mål utan att somna.

• Elpida

Krickan85 Gav du honom tillägg också eller lyckades han få i sej ett helt mål?

Bubblan78
    Teo blev av med sin sond för 3 dagar sen. Han orkar inte äta ett helt mål även m flaska, han somnar så man får väcka honom hela tiden. Han äter ca 50 ml var 3e timme nu, jag tycker det är svårt att mata honom, inte alls som dottern som ammades på en gång...

När han föddes vägde han 1970gr och han har gått upp till 2150 nu.

• victory tilly

Min lilla är född 28+4. Hon sondades helt i 7 veckor och sen sond+ amningsförsök i 3 veckor innan hon helt plötsligt orkade äta själv. Då kunde jag helamma henne i 6 månader till. men f-n va jobbigt det var att pumpa så länge.
    Summan av min kommentar-barnet börjar äta när det orkar och om man har tillräckligt med mjölk. Lycka till!

• Elpida

Jag håller med, att pumpa är ett pain. Just nu pumpar jag för att hålla igång produktionen, äter antibiotika så jag får inte amma än.... Slutar medicineringen nästa v så då kan jag i alla fall frysa in, nu pumpas och slängs mjölken.. Måste pumpa ännu mer då jag inte har specielllt mkt mjölk...

• BebisVagga

min plutt fødden v 25+5 så undra hur lønge jag ska få pumpa.. han e 3 veckor på tisdag

• Krickan85

Elpida: I början fick han extra också, men efter ca 7-8 dagar så orkade han få i sig hela mål emellan åt. Men det tog lite tid! Efter ca 2veckor helammades han.

• ElinMaria

Började amma när hon var ett par dagar gammal, drog sonden och helammade efter en vecka. Hon är född i vecka 32+6.

• små fötter

Mina tjejer är födda i v33+6 och började amma dagen därpå.

Fideli och Lily har varsin egen skyddsängel
  • Biggarå

Alfons är född i vecka 33+4. Han vägde 2015g och var 45cm lång. Började snutta efter tre dagar kanske och drog själv ut sonden och helammade efter en vecka.

Svar på tråden När kunde ni amma era prematurer??