• Anonym (=()

Midjemåttet blir inte mindre

Jag har varit med i viktväktarna i 3mån och gått ber mina överflördig kilon. Jag tränar 4-5dagar i veckan kondition och även lite styrka. Men trots detta försvinner inte den där J**LA magenSkrikandes

Mina mått är:
    rumpan 97cm
    bröst 91cm
    midja smalaste stället: 81cm
    magen största stället strax under naveln 91cmFörvånadSkrikandes!!!!
    Jag är 176cm väger 72 kg hur fasiken ska jag göra för att bli av med magen???

• Svar på tråden Midjemåttet blir inte mindre
  • Anonym (M)

Det är ju svårt att bli av med fett på ett ställe. Punktförbränning funkar inte.

Men har du minskat i mått för övrigt? Mätt armar, bröst, lår, rumpa ?
    När man går ner i vikt minskar man ju vanligtvis över hela kroppen.

• Anna52

Det brukar ta lång tid i början. Men ge inte upp, snart kommer det nog trilla av dig av bara farten.

• Anonym (=()
    Anonym (M) skrev 2008-05-16 11:07:23 följande:
    Det är ju svårt att bli av med fett på ett ställe. Punktförbränning funkar inte.Men har du minskat i mått för övrigt? Mätt armar, bröst, lår, rumpa ?När man går ner i vikt minskar man ju vanligtvis över hela kroppen.
    De andra måtten har minskat men inte midjan.
  • Anonym

Tog ett halvår med hård träning innan det hände nåt på mig (hårt boxpass 3ggr/v, löpning 8 km 5ggr/v, 5 km prom 7 ggr/vecka). Sen rasade kilona och centimetrarna! Håll ut!

• Anonym
    Anonym (=() skrev 2008-05-16 11:14:15 följande:
    De andra måtten har minskat men inte midjan.
    Vi kvinnor har fettdepåerna där och därför är det det sista fettet att försvinna för de flesta.
  • Janneman

När du är nere i 60kg är nog magen borta också! Magen är det sista som försvinner

• Anonym (M)
    Janneman skrev 2008-05-16 11:15:35 följande:
    När du är nere i 60kg är nog magen borta också! Magen är det sista som försvinner
    Varför just 60 kg...? Det är ju låg vikt jämfört med längden!
  • Anonym (M)

Det har ju inte med totalVIKTEN att göra! Om TS tränar hårt och får muskler istället för fett, kommer kroppen formatera om sig ändå.

• Anonym (fd tjockis)

Jag har samma problem som ts. Har gått ned 11 kg sen förra sommaren och midjemåttet har visserligen minskat från 101 cm till 94 (mätt precis över naveln). Ser smal ut för övrigt men magen dallrar som en degklump. Ska gå ned några kg till och hoppas att magen hänger med tillslut.

• Anonym

eftersom det är FL och någon förr eller senare kommer att kläcka frågan.

du är inte gravid va TS?

• Anonym (=()
    Anonym skrev 2008-05-16 11:27:08 följande:
    eftersom det är FL och någon förr eller senare kommer att kläcka frågan.du är inte gravid va TS?
    Nej
  • Anonym (jag oxå)

Jag har haft precis samma problem. Jag gick ner en massa kilon med vv, blev nöjde med själva kroppen men aldrig med magen. Men så började jag träna Core och hipps vips så "formade" magen om sig. Inte helt nöjd ännu, men betydligt nöjdare. Snyggare hållning har jag också fått.

• Anonym (fd tjockis)

Vad är Core? Aldrig hört talas om, låter spännande.

• Anonym (jag oxå)

Core är mag & ryggträning. Inriktas bara på mage och rygg.

• snabla

jag tränar lite gympa hemma m övningar för mage, rumpa och rygg m en matta o en pilatesboll billigt o enkelt (nästan som coreövningar) försöker göra övningarna en t två gånger i veckan o sen gör jag lite sit-ups varje kväll känner mig startkare i kroppen, lycka till du gör ett bra jobb

• Anonym (=()

Får nog testa core. Har hört att det är väldigt svårt, stämmer det?

Mina mått har krymt överallt utom just magmåttet. Jag har 2barn och det kanske är en bidragande faktor till att magen är som den är (yngsta är 20mån). Jag känner mig ganska nöjd med övriga kroppen men just magen får mig att tappa motivation och jag blir bara så ledsen varje vecka när det är oförändrat.

• Anonym (fd tjockis)

Nån som kan tipsa på nån bra sida där man lätt kan kolla coreövningar?

• Anonym (=()

Vad är ett normalt midjemått? och vart ska man mäta midjan, där man är som smalast ovanför naveln eller där man har mest magput?

Svar på tråden Midjemåttet blir inte mindre