• soffanmaja

Infektionsrisk?

Hej...

Fick en liten dotter den 5 maj som var exakt 34 veckor. Hon kom ut p ga vattenavgång. Hon vägde 2070 g och var 42 cm lång. Hon har varit pigg från början och ammade nästan direkt. Har legat på Neo i exakt 9 dagar och är nu hemma på permis. Blir troligtvis utskriven redan i morgon.

Hur är det med infektionsrisken? Jag har 2 andra barn här hemma som är lite småsnoriga. Blir så nervös över hur lilltjejen fixar det. Är hon extra känslig eller är det som en vanlig nyfödd bebis. Jag helammar henne och då borde hon väl få i sig en hel del viktiga ämnen som skyddar henne??

Någon som har erfarenhet av detta??

• Svar på tråden Infektionsrisk?
  • SaramedM

Grattis!

Tänk på att det är vår nu och inte mitt i värsta infektionsrisken

Men sen kanske ni skulle överväga att ha de stora hemma från dagis nu och över sommaren så lilla syster hinner växa till sig lite

• soffanmaja

Tack för svaret ...

Meningen är att barnen ska vara på dagis 15 h/v fram till 13 juni. Det var ju tänkt så från början. Lillasyster skulle ju inte ha kommit ut förräns då egentligen. Jag tycker det känns skönt att "landa" lite här hemma utan att de stora springer omkring här hemma. Det är nog bra för dem att komma iväg och leka lite oxå. Vi har koll på om det går några "värre" sjukdomar på dagis, då får de vara hemma. Sen är de hemma hela sommaren eftersom jag och min sambo har sommarlov (är lärare båda två). Min förhoppning är väl att lillasyster ska klara sig ifrån de mindre förkylningarna som ibland kan komma så här på vårkanten. Jag ska fråga på Neo i morgon när vi ska dit på återbesök.

• SaramedM

Jo jag kan förstå att du vill landa, du får väga fördelar mot nackdelar och hör med neo vad de tycker

Svar på tråden Infektionsrisk?