Nån på Linne kliniken som har fått hjälp??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 09:24
Kom åt fel knapp
Han nån på linne kliniken fått hjälp med upprepande missfall??
I Uppsala
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 09:24
Kom åt fel knapp
Han nån på linne kliniken fått hjälp med upprepande missfall??
I Uppsala
Ingen???
Jag gick till cvl när vi fått vårt 3 mf och inte fick någon tid för utredning på kk(uppsala),där dom dessutom var väldigt otrevliga och kalla vid mina mf.
Jag fick ta 2 prover, kromosomprov och sköldkörtelprov och min sambo fick ta kromosomprov.Allt var bra och läkaren sa att det inte fanns fler prover att ta som kunde vara orsak till mina mf och att vi bara haft otur. Naiv som man är så trodde jag ju på det och vi blev gravida igen efter en kur pergotime.slutade med ett 4:e mf..
Dom var dock väldigt trevliga och förstående, men jag tror att dom är mera kunniga inom ivf och dom som inte blir gravida själva.
Ringde dom på kk, och skulle ha fått papper om tid i slutet av förra månaden.
Och när jag frågade ca när kommer få en tid.....
Får jag till svar att det inte är ngt som dom prioriterar.
Vi har haft 6 mf, och kk vill helst inte hjälpa oss då vi har barn 2 st....
men ska kontakta Linné kliniken sen.
oj. beklagar dina mf..Har du fått dom efter varann eller barn emellan?
Ja kk är ju inget att hurra över direkt, fick inte heller tid där när jag blev lovad, det var i nov,06 fick mutt 4 i okt 07 och då var jag riktigt Förbannad på dom för att vi inte fått göra någon utredning och då minnsan togs det prover direkt när jag skrapades ,ifs bara ett par men det hände ändå nåt. Totalt blev ddet 8 prover, men inget fel hittades så jag sökte mig privat till Lucinakliniken på värmdö..och vilket bra bemötande jag fick där.. dom tog 32 prover och hittade fel. så nu ska jag äta blodförtunnande och ta progesteron när jag blir gravid igen
Fattar inte att dom ska va så himla otrevliga och kalla på kk. Hur har du blivit bemött?
På kk tycker jag att dom är otrevliga...
En kompis gick på Linné när hon försökte bli gravid.
Och har hört bra saker om dom..
Alla efter varandra...
men varför hjälper dom inte dig då, bara för att du har barn innan? Sjukt.
Ja på linne är dom jättetrevliga men jag tror inte att dom är så kunniga inom just upprepade mf..
Jag går hos en läkare i Enköping nu som jobbade på uas förrut. Hon kanske kan hjälpa dig. Hon är väldigt kunnig inom upprepade mf. Du bor i uppsala antar jag eller?
Ja, vi bor i uppsala...
Vi har försökt får ett till barn i över 1½ år.
Du kan ju få läkarens namn om du vill, tror hon har större kunnskap om mf än vad linne har.
Vi har snart försökt i 3 år och det blir bara mf här oxå..
Tackar!!
Hoppas det går vägen för er!!
jag inboxar dig.
ja tack det samma.