• Johanna S

Egna rädslor...

Jag har en son som snart fyller 3 och en till på väg bf 5 oktober. Jag är 24 år. Jag vet inte om det handlar om egna rädslor och fördommar, men så fort jag träffar mammor/blivande mammor som är runt 30 så känns det som att man inte har något att prata om. De blir bara sån konstig stämmning som gör att jag undviker att hamna i såna situationer. Jag känner mig på något vis underlägsen dem.

Men varför känner jag så? Är det någon annan som också har fått den känslan?

• Svar på tråden Egna rädslor...
  • blipblop

Är det bara mammor och blivande mammor runt 30 eller är det alla kvinnor runt 30?

• glassbåt

Jag tror att du "tror" att det ska bli konstigt .SÅ. att det blir det, tror inte att dessa mammor som du beskriver tänker ngt nedvärderande eller konstiga tankar om dig.

Utan att du tänker på dig, kanske det är Du som omedvetet drar dig ur ett samtal eller möte, och självklart känner ju motpartern som man pratar med, av det. Så du kanske "klipper" kontakten själv (om du förstår hur jag menar).

Jobba med din självkänsla! Sträck på dig, och se dig i spegeln, att det e inget fel på dig, och att du behöver inte känna att det är konstigt.. jag tror personlighen att du känner RÄDSLA för att dom tycker du är konstig..

• Johanna S

Tack så mycket!

Jo, jag har också tänkt så att det säkert bara är jag som inbillar mig. Jag tror att jag blev lite avskärmad när ett gäng "äldre" mammor på föräldrargruppen jag gick med förra graviditeten, stötte ut mig och ett annat par som också är unga. Så jäkla barnsligt.
    De kunde säga att vi skulle höras och gå promenader med barnvagnar. Men sen se gänget tillsammans utan att ha kontaktat oss. Jag tror att det var då det började.

Men jag får helt enkelt sluta att vara så dömmande från början, får prata med mammor som är äldre än vad jag är.

Svar på tråden Egna rädslor...