• Puffen

Läckte du fostervatten?

Väntar mina tvillingar nu. Är i v.22 snart.

Det kändes som det rann vatten, ringde förlossningen som tyckte jag skulle avvakta ifall det kommer mer ska vi åka in. Hon trodde det var flytningar.

Hur gick det för er som läckte fostervatten?
    När började det?
    Hur märkte di det?
    Sipprade det hela tiden eller någon enstaka gång?
    Berätta gärna för att dämpa min extrema oro!!

* son -02, son -07 & flicka + pojke i magen
  • Svar på tråden Läckte du fostervatten?
  • Mickis74

Nej, det gick pang bom mitt i natten.....

• ElinOlsson

Jag hade jättevattninga flytningar och trodde det var vattnet. Åkte in och kollade och allt var OK. Min son kom i v 31+3 och då var hinnorna hela när jag kom in, så vattnet lär inte ha gått, men det flöt ur mej . Inte trevligt och jag fick ha bindor på mej. Hua... Men andra barnet hade jag inga flytningar alls.

Åk in och kolla om du är orolig - jag vet hur det är att oroa sej under graviditeten och det känns alltid skönt att ha blivit kontrollerad.

• Tindra02

Ville dom inte du skulle komma in för koll?
    Ta på en binda och suger den in det som kommer och det luktar "sperma" så är det fostervatten annars, om det är flytningar lägger det sig utanpå binda...

• Puffen

Nä dom ville inte att jag skulle komma in. Om jag inte börjar få ont, blöda eller om det rinner mer.

Har haft trosskydd hela graviditeten pga flytningar...

Är så jäkla orolig!
    Blir extra orolig eftersom vi i morgon flyger till Sicilien på semester en vecka...

* son -02, son -07 & flicka + pojke i magen
  • alvaereva

åk in ändå. dom kan inte neka dig en koll!

• ElinOlsson
    Puffen skrev 2008-05-14 11:34:55 följande:
    Nä dom ville inte att jag skulle komma in. Om jag inte börjar få ont, blöda eller om det rinner mer.Har haft trosskydd hela graviditeten pga flytningar... Är så jäkla orolig! Blir extra orolig eftersom vi i morgon flyger till Sicilien på semester en vecka...
    Då tycker jag att du ska be om en kontroll. Annars kan du inte njuta av semestern ordentligt. Är det inget så är ju det toppen!
    Lycka till
  • BethA

Kräv att få komma igen, särskilst med tanke på din resa. Jag förlorade mitt vatten för en vecka sedan, är nu sjukskriven och läkarna hoppas att det ska fylla på med hjälp av vila. Pyspunka är ganska vanligt, och lagar sig ofta själv, men du ska absolut bli undersökt. Om inte annat för att stilla din oro! Lycka till!

• Tindra02
    Svar på #4
    Puffen skrev 2008-05-14 11:34:55 följande:
    Nä dom ville inte att jag skulle komma in. Om jag inte börjar få ont, blöda eller om det rinner mer.Har haft trosskydd hela graviditeten pga flytningar... Är så jäkla orolig! Blir extra orolig eftersom vi i morgon flyger till Sicilien på semester en vecka...
    Hur "luktar" det i bindan då? Generad
  • Kazeer

Jag fick tidig vattenavgång i vecka 32+3. Blev inlagd i två veckor och större delen av den tiden fick jag bara gå upp för att äta och gå på toaletten/duscha. Sedan var jag hemma i knappt två veckor innan det var dags för igångsättning i vecka 36+1. Under de fyra veckorna som gick, läckte jag fostervatten kontinuerligt. Jag ville ogärna gå långt ifrån en toalett, eftersom det ganska ofta kom så mycket vatten att inte ens Apotekets tjockaste bindor kunde ta hand om det.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Tindra02

Men sen å andra sidan är det ju bättre och kolla 1 gång för mycket oxå...

Svar på tråden Läckte du fostervatten?