• CJK

Någon som hört talas om DVM (Delayed Visual Maturation)?

Jag undrar om någon har varit med om eller hört talas om försenad synmognad, DVM? Min son som är 3 1/2 månad tar ingen ögonkontakt och följer inte med blicken. Vi var hos neurolog och ögonläkare förra veckan och de hittade inget fel. Ögonläkaren sa att det förekommer barn med "försenad synmognad" och när jag kom hem hittade jag en länk som gav mig hopp:
    www.ohiolionseyeresearch.com/delayed_visual_maturation.htm

Jag undrar nu om någon har varit med om detta?

Se också gärna min tråd "Ingen ögonkontakt med 3-månaders son".

• Svar på tråden Någon som hört talas om DVM (Delayed Visual Maturation)?
  • HOCHM

Min dotter har sen synmognad. När hon var 10 månader trodde dom att hon var blind men testerna visade att hon kunde se 50 cm, idag är hon 10 år och kan se 2 meter. Synen blir bättre och bättre. Sedan är hon även översynt och skelar.

• CJK

Tack för ditt svar. När upptäckte ni detta med sen synmognad? Vi har varit hos ögonläkaren och de har inte hittat något fel alls på ögonen. Han tycks inte ha några andra funktionshinder, i alla fall inte som man kan se än (han är ju bara 3 1/2 månad).

• HOCHM

Hej

Hon började skela när hon var 6 månader, kom till ögonläkaren när hon var 10 månader. Det var då det upptäcktes. Översyntheten kom när hon var runt 2 år har jag för mig.

• Carrooal

CJK:

Väldigt länge sen något skrevs här, men jag undrar hur det gick för er och er son?
    Är i liknande situation som ni var här (min son är 3.5 månad nu) 

Svar på tråden Någon som hört talas om DVM (Delayed Visual Maturation)?