• 19weety

Någon ung mamma i malmö trakten med barn födda 08??

Hejsan! Är en 20 årig mamma med en dotter på 6 veckor. Undrar om det finns någon annan ung mamma med barn födda detta året som vill träffas och ta en fika eller något??
    Bor själv i kirseberg i malmö. Hade varit kul att ha någon att snacka bebis-snack med. :D
    kramkram Malin

• Svar på tråden Någon ung mamma i malmö trakten med barn födda 08??
  • hundpuss

Halloj...
    Jag är 21 år, bor i Malmö (nyinflyttad sen januari).
    Inga barn ännu, men om du är sugen på en fika nån dag hade det varit trevligt... :)

• 19weety
    Svar på #1
    hej! jo visst, tar gärna en fika. :) var i malmö bor du? var har du bott innan?
  • MsBeauty

Hej,

Jag är 20 år och har en son på 4 månader. Bor i Helsingborg, men är född och uppvuxen i Malmö, på Kirseberg faktiskt. Har du gått på Kirsebergsskolan, tänkte höra om jag känner dig?

• linda gbg

Min pojke föddes förra året visserligen och är nu 7 månader, dessutom bor vi i Göteborg men är ofta i Malmö hemma hos min mamma som bor i Kirseberg, där jag är uppvuxen. Pojken döptes dessutom i Kirsebergskyrkan. Känns fortfarande mer hemma där än här :)

• 19weety

MsBeauty -- Hejsan! jag kommer från hässleholm men mina föräldrar skildes när jag var 3 år och då flyttade min pappa till malmö - segevång. Har gått 4an och 9an på segevångsskolan. Så tror inte att du vet vem jag är. Hade i och för sig tyska o hemkunskap på kirsebergskolan men det var det enda. Hur kommer det sig att du flyttade till helsingborg?

linda gbg -- Ja men det gör ju inget. Då har du ju lite mer "erfarenhet" nu. hehe. Verkar som om att alla flyttar iväg från kirseberg, hur kommer det sig att ni flytta till göteborg, är ju en bra bit bort. :) Är det inte jobbigt att åka så lång för att komma "hem"?

• soffanimalmö

Hej! jag heter Sofie och är 23 år några dagar till, har en son som blir 6 veckor på fredag, vi bor vid mobilia. Jag tar gärna en fika någon dag.

• 19weety

soffanimalmö --> Hej! kul att du hittade hit. skriver i din GB istället

• linda gbg

Flyttade till Gbg pga en dåvarande pojkvän och att det vart kul med lite ombyte liksom. Var just då ganska trött på Malmö och såå, så behövde se nåt nytt liksom :)
    Men nu när man har bott här ett tag så längtar jag varje gång jag ska ner till Malmö och alla kompisar är juh fortfarande kvar där nere såå :) Näråå inte farligt... Tåget tar bara knappt 3 timmar och åker man så pass mycket fram och tillbaks som jag gjort så gör det inte så mycket...

Vart i Kirseberg bor du ? Och hur går det med flickan hittills ? :)

• 19weety

linda gbg - Okej på så vis. :) Hur ofta är ni i malmö då? Nej det är inte kul att flytta ifrån alla vänner. :(
    3 timmar, men det är ju inte så farligt. Jag bor vid midhem, husen längs med lundavägen. Var bodde du? Det går jätte fint med henne. Är så underbart, Kaylee har precis börjat jollra en massa. kan ligga och titta på henne när hon skrattar och pratar i en evighet. :) Hur går det för er då?

• linda gbg

Japps! Hmm det vart oftare innan men nu försöker vi 1 gång i månaden eftersom vi på senaste tiden haft en hel del för oss här uppe så har inte funnits tid att åka ner på samma sätt som innan.

Näee sant. Vi kommer väl flytta tillbaks till Malmö om några år skulle jag tippa!

Okej! Vet nog på ett ungefär vart du bor... Fast finns juh lägenheter på båda sidorna ?
    Min mami bor vid Beijers Park. Vid Bulltofta skolan.
    Vi ska dit om lite mindre än en månad :)

Naaw... myspys! Eller hur... Skulle kunna titta på dom precis så länge som ögonen är öppna :)
    Jora här går det bra! Nicholas har börjat ta 1-3 krypsteg... Så snart tror jag väl han ska få igång det ordentligt :)
    1a tanden är också på G!

Har du gått på nån av skolorna i Kirseberg ? Och hur ser din övriga familj ut ? Pojkvän ? :)

• 19weety

linda gbg - okej, vill din pojkvän oxå flytta till malmö? Jag bor på samma sida som mcDonalds, första huset efter viadukten.
    Okej, vi tittade på en lägenhet där innan vi köpte denna, det är mysigt vid beijers park. Om du har tid och lust att ta en fika när du kommer då så säg till. :)
    Okej så härligt. Då är det snart fart på honom.
    Är han mycket gnällig pga tanden?
    Min pappa bor på segemölle så har gått 4an och halva 9an på segevångsskolan, andra tiden gick jag i hässleholm hos min mamma. Vilken skola gick du på?
    Är tillsammans med Kaylees pappa sedan ca 3 år tillbaka, Sebbe heter han och är en 23 årig elektriker från hässleholm. Vi bodde först i en lägenhet i hässleholm men flyttade ner hit den 1 sep förra året. Själv då? :)

• linda gbg

Jarå han vill också gärna bo i Malmö :)
    Okej okej, tror jag vet vart du bor då :)
    Självklart... Kommer ner i mitten av Juni nu först...
    Mmm ganska så märkbart extra gnällig över tanden! :(
    Ahaa... Jag gick 1-6 i Bulltofta skolan, 7-8 i Kirsebergs skolan... Och 9an i Backa skolan.
    Okeej... Jag är tillsammans med Ozed (smeknamn), sedan 1 ½ år tillbaks... Han kommer ifrån Nigeria och har bara bott i Sverige i 3 år ungefär... Pratar engelska. Jag flyttade från Malmö till Gbg när jag var 17år och han flyttade in i min lägenhet förra sommaren.

Hur går det med din plutt ? Ammar du ? Hur går det isf ? Förresten... Har du nån bild på dej eller så ? Känner du många andra från Kirseberg/Segevång ?

• 19weety

Okej, det är ju bra. :)
    Stackare. Har den kommit fram än?
    ok, var bor ni i gbg? Vad fick dig att flytta till gbg

Jo det går bra. Hade fin fösta barn lediga kväll i fredags. Så hade tjejfest. Var skönt att festa till det och dricka lite. (behöves inte så mycket) hehe.. Ja jag ammar och det går bra. Har hatt tur har inte hatt några problem alls med ammningen sedan hon föddes. Ammar du fortfarande?
    Jag har bild i bland mina bilder i min pres. Ja känner massa från segevång, men inte så många från kirseberg.

• esandis

Hej! Jag är 22 år och bor i malmö....min dotter är iför sig född 07 och blir 1 år nu i sommar......men man kanske kan hänga med ändå...

• 19weety

esandis - Klart du kan. Då är du ju oxå lite mer *erfaren*. hehe.
    Var i malmö bor du? SKa se om vi kan ordna en fika nästa veckan. Sugen på att följa med då?

• Styx

Hej! Jag är 19 år och har en liten son på 2½ månad. Bor i sjöbo, men född och uppvuxen i malmö. :)

• linda gbg

19weety - Jaa nu har 2 tänder kommit upp... Pytte små :)
    Vi bor i Hammarkullen. INTE så hemskt område som alla tror ;p Flyttade juh hit pga kände för omväxling + hade en tidigare pojkvän som bodde här. Dock så bodde jag i Örgryte till en början.

Skönt med lite ledigt :) Jag har inte vart barn ledig alls ännu :( Förrutom o knalla till affären typ haha :p Va skönt att det gått så bra med ammningen! Jag ammar lite fortfarande, mest när han ska sova, eller somna om...
    Annars äter han nu mat med små bitar i :)

Annars haru haft för dej på sistone ?
    Så otroligt varmt ute :) Vi har haft karneval här i området i helgen så blitt mycke god mat och lyssnat på nice musik. Idag ska vi till BVC, himlans nyfiken på vad vikten och längden ligger på nu... :) Imorron blir det bebisgrupp här i området. Längtar himlans mycket, just den gruppen är den roligaste jag vart på hittills med Nicholas.

Svar på tråden Någon ung mamma i malmö trakten med barn födda 08??