• Veronica30

Hanna dove

Av en slump hitta denna fina flicka på you tube , gud jag blev så ledsen när jag läste att hon hängde sig , vet inte vem hon var , men hon liknar min dotter såå mycket .
    Min dotter skriver också på såna sidor där man lägger ut en bild varje dag .
    någon som vet mer vad som hände med flickan ?

• Svar på tråden Hanna dove
  • Bevabus

Hm..det här har jag inte hört talas om. Nu får du förklara vad det handlar om!

• Veronica30

Den 20 december 2007 i trollhättan tog sitt liv en flicka som heter Hanna dove , jag vet inte heller vem hon var , jag vet bara att hon blev mobbad .
    Tycker att det är konsting att ingenting hade stått på tidningarna .

• Veronica30

förlåt som hette menade jag

• only1lovemagnus

Jag känner en kille som var Bästa vän med Hanna... Jag grät oerhört mycket när jag såg henne, hon var så söt.

Hon hade ängt sig i köket, hon levde svagt när föräldrarna hittade henne men tyvärr dog hon på väg till sjukhuset

• Bevabus

hur kom det sig att hon tog livet av sig? ledsen att höra

only1lovemagnus skrev 2008-05-21 22:04:20 följande:
    Jag känner en kille som var Bästa vän med Hanna... Jag grät oerhört mycket när jag såg henne, hon var så söt.Hon hade ängt sig i köket, hon levde svagt när föräldrarna hittade henne men tyvärr dog hon på väg till sjukhuset
  • only1lovemagnus
    Bevabus skrev 2008-05-22 08:12:07 följande:
    hur kom det sig att hon tog livet av sig? ledsen att höra
    vad jag har hört så var det mobbning... alla kallade henne EMO tydligen. Det tog väldigt hårt på henne tyvärr. Det är synd att så unga personer ska behöva ta sitt liv för att folk inte vet innebörden av ett ord! EMO är ju inget negativt men folk gör det till det tyvärr....
  • Veronica30

Varje gång jag går ut med min dotter så skrattar folker åt henne det krossa mitt hjärta , hon klä på sig så där emo eller gotik vet inte vad de kalla sig själva , att vara toleranta måste vi lära oss , och lära det till barnen , man ska inte runt och skratta och andra bara för att de klä sig olika .
    jag var punk när jag ung hehehe sen byte jag stil så var jag hippe osv nu är jag bara .

• only1lovemagnus
    Veronica30 skrev 2008-05-23 10:54:35 följande:
    Varje gång jag går ut med min dotter så skrattar folker åt henne det krossa mitt hjärta , hon klä på sig så där emo eller gotik vet inte vad de kalla sig själva , att vara toleranta måste vi lära oss , och lära det till barnen , man ska inte runt och skratta och andra bara för att de klä sig olika .jag var punk när jag ung hehehe sen byte jag stil så var jag hippe osv nu är jag bara .
    Joi vet hur du menar. Min systerdotter blev mobbad för att hon färgade håret svart och tupperade det och la snelugg. Hon äår skitfin just så men barnen på skolan kallar henne EMO.
    Nu har det gått så himla långt att min systerdotter inte vill gå till skolan. Jag ska ner någon dag nu och prata med henne. Jag har själv varit så mobbad att jag inte gick till skolan.

Det är ledsamt att folk ska behöva skratta eller prata om en bara för att man har en viss stil som man tycker om.
  • trollbarnen5 s mamma

Satt en hel kväll framför datorn och grät faktiskt över just denna unga tjejs öde. Sökte länge för att få veta varför hennes liv tagit slut. Nu vet jag. Tack. Men fy va tragiskt.

• only1lovemagnus

Ja det är inte så trevligt men vad ska man göra? det är nog himla många som dåligt men de visar det inte ....

• Minora

TS, lite OT här men jag tänkte bara inflika lite appropå din fundering över att det inte hade stått om saken i tidningarna..

Man skriver aldrig om självmord i tidningarna, inga notiser eller så, bl.a. av hänsyn till de inblandade. Det skulle möjligtvis vara i de situationer då man enligt överenskommelse gör en artikel om saken för att eventuellt lyfta fram problem med mobbing eller liknande.

Men det är oerhört känsligt att skriva artiklar om självmord. Tack och lov ändå, kan jag känna, med tanke på hur mycket kvällstidningar annars brukar gotta sig i människors misär och olycka.

• Skosa

Är det inte så att man inte skriver om just självmord för att det har upptäckts att om man skriver om det så ökar antalet fall.
    Om man skriver att någon hoppat framför tåget så kommer snart fler.
    Det är vad jag har hört

• Aylin b

Saknade & älskade Hanna.. hon gick i min klass, ångra att vi inte "rädda" henne innan allt hände. En av de hemskaste dagarna i mitt liv, underbar var/är hon. <3

• Rödbeta

Rätt irriterande att se folk sitta och konspirera om en ung tjej som tagit livet av sig. Varför hon gjorde det? Det är inte ens relevant. I självmord ska inte anledningen spela någon roll, bara det faktum att hon gjorde det. 

Jag var en nära vän till Hanna, och jag blir upprörd över att se folk sitta och diskutera anledningen. "Folk kallade henne EMO". Det kanske inte var det värsta folk kallade henne. 

Ni kan ge era tankar till hennes föräldrar, familj och vänner istället för att sitta och skriva om varför/hur/vad/när hon gjorde det. Och, jäkligt respektlöst att skriva ut hur hon gjorde det, och ännu mer respektlöst att du som inte ens känner henne har mage att sitta och skriva att "du har hört" att hon gjorde det i köket och sen dog på väg till sjukhus. För övrigt var det inte ens så det gick till. 

Visa lite respekt.

Svar på tråden Hanna dove