• dorsia

Erfarenheter av aurora Göteborg?

Hejsan!
    Skulle vara kul att höra vad ni har för erfarenheter utav aurora på Östra i Göteborg?

Hur tycker ni att det hjälpte er inför förlossningen?
    Hur många besök fick ni göra, och vad gick de igenom?

Berätta gärna!

• Svar på tråden Erfarenheter av aurora Göteborg?
  • Mamsenmams

Hej! Jag har haft mitt första besök hos Aurorabm på Östra och efter det så känner jag mig redan lugnare. Jag tror på att hon ska hjälpa mig med att skapa trygghet inför förlossningen trots dåliga erfarenheter från min första förlossning.

• dorsia

Vad skönt att höra! Vilken bm träffade du?

Några fler med erfarenheter?

• FruSascha

Jag bokade också tid hos Aurora för att jag ville se förlossninssalarna innan och de hade ingen officiell rundvisning där så då fick man boka ett enskilt besök.

Hon var jättetrevlig och visade mig förlossningspallen som man sitter på och föder (fast sen använde jag inte den i alla fall när det var på riktigt

Sen demonstrerade de lustgasen hur den funkade, och vart badrummet fanns om man ville bada under förlossningen, de visade hur benstöden funkade och massa annat. Men det bästa var att jag fick se hur det såg ut.

• FruSascha

Glömde säga, det var på Östra och jag gjorde ett besök, flera kändes onödigt

• dorsia

FruSascha:
    Låter ju jättebra att man får kolla runt lite på förlossningen oxå och få svar på det man undrar över. Får man prata med en bm som man känner förtroende för så tror jag man kan komma långt med aurora!

• Yggdrasil

JAg har jättebra erfarenheter från Aurora på östra - både bm och läkaren var otroligt vänliga, proffsiga och inkännande.

Min aurora-bm hette Lena, bara positivt om henne!

• FruSascha
    dorsia skrev 2008-05-09 22:21:55 följande:
    FruSascha:Låter ju jättebra att man får kolla runt lite på förlossningen oxå och få svar på det man undrar över. Får man prata med en bm som man känner förtroende för så tror jag man kan komma långt med aurora!
    ja det var jättebra. Bara man fick se förlossningssalarna så försvann all rädsla, för då visste man hur det såg ut. Och så fick man säga hur man ville ha det, och då sa de att man kunde skriva ett förlossningsbrev.

Min rädsla var att inte bli tagen på allvar utav BM, men så fort jag träffade Auroran så insåg jag att de verkligen tar allt man säger på allvar. Och även sedan under förlossningen så tog de upp allt jag skrivit i brevet, och de hade verkligen läst igenom det noga.
  • dorsia

FruSascha:
    Vad skönt! Ett förlossningsbrev det ska jag med skriva, då har man ju gjort vad man kunnat. Pratade med min "vanliga" bm igår och hon sa att bara man varit hos aurora så står det klart och tydligt i ens journal så då tänker bm lite extra på att få det att bli precis så som man vill ha det. Man får nog helt enkelt lite mer uppmärksamhet. (har jag fått för mig iaf )

Svar på tråden Erfarenheter av aurora Göteborg?