• Isse72

Någon som haft strul med mensen efter skrapning?

Hej, haft 3 MF. Senaste gången skrapades jag 19/1. Min mens har inte kommit igång ordentligt efter det. Har ätit 2 omgångar Gestapuran för att få igång ÄL och mens. Fick ÄL förra månaden, men nu kommer inte mensen igen. Någon som uppleft samma sak? Och hur gick det sen?

• Svar på tråden Någon som haft strul med mensen efter skrapning?
  • lillamye

kan vara p-pillren som spökar jag äter cerazette och jag har väldigt olika mens ibland bara 1 dag ibland 1 vecka så olika.

älskar mina små prinsessor
  • didda

Jag fick missfall och skrapades i augusti förra året. Trots att jag ätit både Provera och Primolut-nor i flera omgångar har varken mens eller ägglossning kommit igång. För ett par veckor sedan åt jag återigen primolut-nor för att få en blödning inför ivf och tack och lov så kom blödningen igång då. Men det har alltså tagit 8 månader och det var på konstgjord väg jag fick den. Trist som tusan! 

• Magis2

Isse72 - detta ska du kolla upp. Är det så att du fått mensvärk i samband med att du ska ha mens men ingen (eller pytteliten) blödning? OM det är så OCH du har konsterad ÄL kan det vara sammanväxningar.

Jag skrapades två gånger under 2006. Sista gången i Aug-06, efter det fick jag ÄL efter 2-3 månader, men mensen kom aldrig riktigt tillbaka, fick bara JÄTTEONT och koagulerade flytningar. Min Gyn trodde bara att problemet var ÄL (vilket jag visste att det inte var) och föreskrev Pergotime - helt i onödan. Efter ett år med utebliven mensblödning och infertilitet gick jag till privat läkare som konstaterade Ashermans Syndrom efter misslyckad kontraströntgen (slangen gick inte igenom cervix) Fick remiss till operation (hysteroskopi m. resektion) och efter operationen fick jag normal mens igen! Samt plus efterföljande månad!

• vit pion

Det tog 9 veckor innan mensen kom efter min 2:a skrapning. Det var en jobbig tid att vänta på den. Nu är jag gravid igen, v8, men var på VUL i måndags som visade ingen hjärtverksamhet. Ska göra ett nytt VUL på måndag. Det är förmodligen ett 3:dje missfall igen.
    Lycka till!

Svar på tråden Någon som haft strul med mensen efter skrapning?