Någon med barn som är född i v.34?
Jag är i riskzonen för att få för tidigt och just nu är jag i v.34. Jag skulle jätte gärna vilja höra hur det har gått för era små som fötts så tidigt + hur stora dom var när dom kom.
MVH/Therese
Jag är i riskzonen för att få för tidigt och just nu är jag i v.34. Jag skulle jätte gärna vilja höra hur det har gått för era små som fötts så tidigt + hur stora dom var när dom kom.
MVH/Therese
-06 fick en flicka i v 33+5 som vägde 2005 gram. Hon kunde amma från första dagen. Fick sola några timmar. Åkte hem efter 3 dagar och då vägde hon ca 1850 gram.
Fick en pojke för 3 veckor sen i v 33+6 som vägde 1920 g. Sondmatades några dagar och solade i en dag. Stannade på neonatal i exakt 1 vecka. Ammar nu fullt.
jag fick tvilllingar i v. 33+4 en vägde 1900 någonting och den andra vägde 2300.. dom går ju upp typ 200 i veckan nu va? Det var i alla fall bra med dom, fick ju ligga i kuvös första dygnet och hade sond bra länge..
vi fick åka hem efter tre veckor. Nu är Kristoffer längst på dagis och ska börja i sexårs till hösten!
Fick min första i v.33+0, hon vägde 1834gram och var 40,1 lång. stannade på neo i 2½ mnd men endast pga att då (-97...) hade de som regal att aldrig släppa hem ngt barn innan de vägde över 2,5 Kg... Hon är idag 11 år, väger ca 42 Kg och hon är 154,5 cm lång
Min lilla, lilla tjejja föddes den 10/3 i år i v. 35+0. Hon vägde 1775 gram och var 40,3 cm lång. Vi var kvar på Neo i 9 dagar varav 3 dagar med sond och värmebädd. Idag är hon 8 veckor och väger ca3600 gram och är ca 50 cm lång!
fnurliga fliza skrev 2008-05-05 23:08:07 följande:
Min lille kille är född i 34+4 å vi fick ligga kvar 10 dagar. Han var ganska stor vägde 2862 å var 48 lång... Fick pump ur lite i början, men vi behövde aldrig sonda. Han klarade sig på att bli finger matad... Efter 3 dagar (tror jag) kunder jag amma fullt med hjälp av ammningsnapp eftersom han hade liten mun å inte fick bra tag själv. Sen hade han gulsot också å fick sola vid 3 tillfällen.... annars ingenting...
Dottern är född i v 34+0, vägde 1492 och var 39.5 lång. Låg på -30% så hon var väldigt trött och matt. Kuvös 1 vecka, "vanlig" säng 4 veckor, sola till och från mest hela tiden den 1 veckan, väldigt svajigt blodsocker de första 2 veckorna, sondmatad helt med bröst och flaskträning de första 4 veckorna och sen sista veckan började hon äntligen suga själv. Kunde aldrig amma pga min bröstoperation.
Permis efter 4 veckor till och från och utskrivna efter precis 5 veckor.
Men hon andades själv från början och efter 1 vecka i kuvös höll hon värmen själv oxå.