• EJKB

Solarie!?

Hej!

Vi har försökt att få barn i snart två år! Jag en en kanske ganska konstig fråga men måste fråga ändå...
    Kan det ha med att man solar solarie ibland? Solar kanske 2 gånger i månaden!? Kan det stråla sönder äggen eller något sånt konstigt??
    Ibland måste man få fråga konstiha saker med

• Svar på tråden Solarie!?
  • SIN74

Visst måste man få fråga!
    Har aldrig hört talas om att det skulle ha den effekten. Farligt för huden ja men inte för det inuti.
    Jag har då ändå varit inne i svårt att få barn- världen och aldrig hört detta.
    Har ni gjort någon utredning? Annars är det kanske dags att be att få komma på det.

• mysmika

Nej det kan inte påverka, mer än att det inte är nyttigt för huden
    Har ni gått på någon utredning för er barnlöshet?

• EJKB

Hej!

tack för svar!
    Ja vi har gjort utredning o båda två är "friska"
    Ska få komma tillbaka i sep och få hjälp, skönt att veta! Men hoppas hoppas att det går av naturen

• SIN74

Så bra att ni är friska. Det bådar ju gott. Våren är en bra tid för lite mys. Jag skickar lycka till kramar!!

• Malin103

Det tror inte jag heller, jag solade när jag var gravid.

Om ni bor i stockholm så kan jag rekommendera akupunktur, ska vara jätte bra avslappnade och sätter igång vissa ämnen i kroppen samt att det är billigare.

Håller tummarna för er.

Kram

• EJKB

Hej! tack för ditt svar!
    Bor i Örebro annars hade jag provat det direkt, har hört mkt gott om det men har inte hittat något här tyvärr!
    tack för tummarna! Kram

Malin103 skrev 2008-05-05 21:31:55 följande:
    Det tror inte jag heller, jag solade när jag var gravid. Om ni bor i stockholm så kan jag rekommendera akupunktur, ska vara jätte bra avslappnade och sätter igång vissa ämnen i kroppen samt att det är billigare.Håller tummarna för er.Kram
  • EJKB

Tack, det känns som att dom behövs!
    Kram

SIN74 skrev 2008-05-05 21:29:14 följande:
    Så bra att ni är friska. Det bådar ju gott. Våren är en bra tid för lite mys. Jag skickar lycka till kramar!!
  • Kwela

Hej!

Nej det kan jag inte tänka mig att det skulle ha ngt med det att göra. Tyvärr så betyder inte oförklarligt barnlösa att man är helt "frisk", det betyder att dom inte har hittat problemet. Men ibland kan det ta längre tid för naturen. Det kan även vara så att ni får mer förklaringar om ni gör ivf. Då får man veta mer om sin äggkvalité samt om spermierna kan befrukta ägget. Jag är tyvärr också oförklarligt barnlös sedan 3 år tillbaka. Om du vill fråga ngt är det bara att fråga på.

Önskar er all lycka till!!!

Svar på tråden Solarie!?