kvadratiskt matbord med plats för 8 personer?
vet någon var jag kan hitta ett kvadratiskt matbord med plats för 8 pers??? helst vitt...
vet någon var jag kan hitta ett kvadratiskt matbord med plats för 8 pers??? helst vitt...
Åh, jag älskar såna bord, vill också ha ett. Såg ett i en liten butik för många år sen och blev kär Tyvärr var det då fö dyrt för mig...
Såg ett i en annons från Mio för ett tag sedan, men det var i ek och det är inte riktigt min smak...
Det här var det jag såg: www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx&p=1
Kommer följa tråden med spänning och hoppas på att hitta mitt drömbord
tack! då är vi två som letar...! bordet du länkade var fint, kanske kan vara nåt om man målar det i vitt...?
Letar oxå efter ett vitt så jag puffar lite...
Kolla vad jag hittade: webshop.vemdalia.se/default.asp&SeId=0&c=185#
Lite annorlunda
Ikea hade innan i vitt men de verkar som de slutat sälja dom tyvärr.. Såg något internertföretag som hade vita sånna med 8 stolar för ca 6000kr men kommer tyvärr ine ihåg vart då jag bara surfade runt då.. men bikllig var det.. Gillar också dessa bord.. skit snyggt..
www.ulfasa.se/Matbordstolar.htm
finns två olika sånna bord, ett i ek.. och ett i vitt med trä på skivan och stolssitsarna.. rätt snyggt tycker jag..
ja, jag har också börjat fundera på att det blir trångt med allas knän liksom... Kanske ska tänka om gällande kvadratiska matbord.
Man kanske ska kolla efter ett runt? Jag gillar fortfarande idén om att kunna se alla som sitter vid bordet, det ökar gemenskapen...
Svenska hem har ett kvadratiskt bord (140 x 140) som är jättefint. Bordet heter Dover.
caffe latte skrev 2008-05-04 08:03:47 följande:
Japp!
Just för att kunna se alla som sitter vid bordet så har jag ett runt bord, tyvärr är det för 4 pers,man KAN sitta 6 men då brukar jag dra ut det och lägga i skivan så alla får ordentligt med plats.
Har också haft tankar på att göra mig ett kvadratiskt bord,men tvekar iom att man inte ens kan skjuta in stolarna ordentligt om man inte gör bordet REJÄLT stort och jag måste ju få plats med det också...
Så, jag nöjer mig med att vi i familjen kan se varandra vid vårt runda bord och att när vi har gäster så sitter vi vid ett ovalt bord och får luta sig lite ibland
Är oxå sugen på sånt bord, sett ett på ekeby möbelaffär.
Våra kompisar betällde ett bord från ett snickeri, runt bord med plats för 12pers
det har dem som köksbord!!
Det e för stort!
om man bara är ca 4, så når man inte allt och så.
Men härligt när man har gäster och är 12 runt bordet!