Varför är bara killen ansvarig vid en graviditet?
Ja, jag kan nog redan från börja lista ut att det kommer bli skrik och rabalder om detta men jag kan inte låta bli.
Naturligtvis är en kille medveten om vad som kan hända om man har sexuellt umgänge, men kvinnor är det tydligen inte, eller? Har suttit bredvid min kära, gravida skall väl påpekas, sambo (nej inte planerat) och läst lite grann och kunde nu inte låta bli att fråga.
Varför? Menar alla ni som skriver "Stoppar man in den vet man vad som kan hända" att kvinnor är dumma? För i princip menar ni att kvinnor antingen:
A: Inte har någon aning om vad som händer om penisen hamnar inuti den med tillhörande "graviditets-klet".
B: Samtliga kvinnor som har blivit oplanerat gravida har blivit våldtagna?
Och NEJ, jag försöker inte säga att kvinna är ansvarig för det hela, för guds skull människor: Sist jag kolla så är man oftast två i en sexuell akt och allt som oftast på bådas gehåg.
Varför, varför och åter varför skriver man "Stoppar du in den så vet du vad som händer" till killarna? Enligt mig så är man två i beslutet, MEN kvinnan har det slutgiltliga beslutet. Det är deras kroppar, det är i dem som barnet växer, det är dem som får genomleva graviditeten, men jag tycker inte att en kille skall behöva få aggresiva påhopp när de skriver av sig. Jag personligen håller min sambo lika ansvarig för våran graviditet som mig själv (inte på något negativt sätt, just nu längtar jag mest på att bebisen skall komma ut... vill bli... pappa nu. Även om jag inte ville från början (annan diskussion). Hon är för övrigt "bara" i v.26)
Detta är inget arg påhopp eller liknande, jag är mest fundersam varför kvinnorna aldrig behöver ta ansvar: Oj, jag blev oplanerat gravid det är ditt fel (pekar på pojken). Japp precis så är det, för du hade INGEN aning om vad som kunde hända.
Ahh, dags att lägga av för nu börjar jag faktiskt hetsa upp mig.
Kan väl i för och sig avsluta med att ursäkta för den mycket förvirrande tråd uppbyggnanden då den är lite förvirrande nu när jag läser den.