Olika rörlighet på höger resp vänster sida?
Jag undrar om någon har erfarenhet av något liknande.
Sista veckan/veckorna har jag börjat märka skillnader på höger och vänster sida i Mikaels sätt att röra sig. Tex så vevar han åt alla möjliga och omöjliga håll med vänster hand och med höger så dunkar han oftast bara upp och ner. När jag försöker få honom att stödja på benen, så stöder han på vänster fot medan höger bara är i luften. Har också märkt att hans högra öga liksom "hänger ner" lite jämfört med det vänstra.
Man såg en förändring i hjärnan på ultraljudet innan vi åkte hem från neo, men sen på MR syntes inget, men jag funderar ändå på om det kan vara någon liten rest från en blödning som påverkar honom. Eller är det helt normalt att barn använder höger och vänster sida på det sättet som Mikael gör?
Tyvärr så har vi hamnat i något av ett ingenmansland efter flytten, så att ringa barnmottagningen och fråga är inget alternativ. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men jag saknar Danderyds sjukhus! Där får man respons när man ställer en fråga, här får man nästan svara själv. *muttrar*