• miruska

hur söker man vårdnadsbidraget?

har tänkt söka, men vet ej vart jag ska vända mig. någon som vet?tack

• Svar på tråden hur söker man vårdnadsbidraget?
  • trötter22

det kommer nog en ansökan skulle jag tro.

jag älskar mitt liv.
  • Lequisha

Jag har än så länge inte ens hittat nån kommun som tänker införa vårdnadsbidraget så det går inte ens att söka.

Säg till om ni vet några kommuner som faktiskt tänter införa det.

• trötter22
    Lequisha skrev 2008-04-29 01:27:37 följande:
    Jag har än så länge inte ens hittat nån kommun som tänker införa vårdnadsbidraget så det går inte ens att söka.Säg till om ni vet några kommuner som faktiskt tänter införa det.
    ja precis, det finns listor på nätet om vilka som tänker införa men när man ringer kommuner så tänker dom inte införa eller så vet dom knappt vad vårdnadsbidraget är för något.
    jag älskar mitt liv.
  • puppencia

VÅR kommun har röstat ja, s¨nu är det bara klartecken från riksdagen... sÅ NU SKALL det allt stannas hemma - jipiiieeeeee

• froggyL

Vår kommun har också beslutat att införa. (Alingsås) Men mitt barn e bara 5 mån än så länge, men det verkar ju skitbra! Stämmer det att man kan jobba samtidigt?

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • hannandreas

Örebro får 1 januari 2009. Nacka lär ha

• hugomaya
    Svar på #5
    du kan jobba om du inte använder kommunal barnomsorg så du kan jobba när din sambo är hemma.. typ.
  • K med lilla E

I vår kommun finns en ansökningblankett på hemsidan. Gäller från 1 juli. /Lerums kommun/

• Shirley

Här är det klart att det ska införas (sala kommun) och vårdnadsbidraget kommer att börja den 1 september 08 här.. blanketter kommer finnas från början av augusti. Komma på din kommuns hemsida.

• trötter22
    lärjunge skrev 2008-07-01 11:39:06 följande:
    Finns det i Borlänge?
    nej
    jag älskar mitt liv.
  • scs

Kolla på din kommuns hemsida, där ska det finnas blanketter. Vi ska skicka in vår ansökan så fort vi fått vårt intyg från FK att vi plockat 250 dagar från föräldraförsäkringen.

• pinuppis

men ni vet väl om att ni inte får ha kvar några mamma dar kvar för att få detta..ja menar..3000 i månaden byter ja inte för 3 å istället för trippel som ja får nu..hur ser ni på saken..inga dar kvar sa dom hos oss i värmland att man fick ha kvar

• froggyL

dagar kvar får man väl ändå ha, men du får inte ta ut de samtidigt...eller har jag fattat fel?

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • scs

Jo man får ha dagar kvar men man får inte ta ut dem samtidigt som man får vårdnadsbidraget. Dessutom måste man ha tagit ut minst 250 föräldradagar innan man kan få vårdnadsbidraget, detta ska intygas av FK.

I början tog jag bara ut 3 dagar i veckan för att spara på dagarna men när vi bestämde oss för att söka vårdnadsbidraget började jag ta 7 dagar i veckan för att komma upp i 250 dagar och för att kunna spara lite pengar att dryga ut de 3000 kronorna med.

• Simben

om man har mer än ett barn får man då 3000 per barn eller är det 3000 oavsett hur många barn man har hemma?

Svar på tråden hur söker man vårdnadsbidraget?