• elink

jag ska lägga ut fotanglar för glassbilen!!!!

närå, men nästan. en gång i veckan kommer glassbilen förbi här utanför och plingar. precis vid den tid hjalmar har somnat. och den plingar alltid lite extra utanför vårt fönster.... jag blir så arg!!!!! fattar chaffisen inte att barn sover?

jaja..... vi överlever väl. ville bara bli lite arg och avreagera mig...... så. nu har det gått över...

• Svar på tråden jag ska lägga ut fotanglar för glassbilen!!!!
  • busunge

haha..tänkte precis samma sak igår..den kommer alltid så sent här..och låter fan precis utanför.. sonen har visserligen aldrig vaknat av de. men det är irriterande.

• elink

undrar om man kan höra av sig till dem om att kanske inte plinga så sent eller kanske köra lite tidigare.....man springer inte ut å köper glass ändå när man är mitt i nattningen.....

• Sockerbiten

vet chaffisen att det finns en bebis där inne som sover? du kanske skulle gå ut och prata med honom/henne och fråga lite fint om han inte kan pingla när han åkt förbi erat hus eller så :)

• Sandra och Frippe

haha när den kommer hit håller den på en hel dag känns det som, massor med gator o gränder den måste besöka och plinga på. Skitirri!

• elink

vi bor i lägenhet och här finns rätt många barnfamiljer. så vi är nog inte de enda. och åker men igenom ett bostadsområde så kan du ge dig den på att det bor barn i ett ganska stort antal av bostäderna, villor eller inte.

jag funderade på en annan sak. hur blir det om man har en lite äldre unga som är TOKIG i glass? förstörs hela nattningen när glassbilen kommer?

-mamma jag vill ha glass nu!!!!

• elink

ja man kanske ska gå ut nästa gång. bra idé. jag ska säga -hej! kommer du upp nu och nattar min son nu som du väckt? nähänä. nä men då kan du plinga nån annan stans för jag vill inte ha några glassbåtar heller.

• mammaE

Jag är så trött på glassbilen. Här snurrar de runt i ca 4 timmar på tisdagar mellan 16 och 20 på kvällen. Jag har mätt tiden och gubben är bra sugen på att ringa dem och be dem sluta köra så himla länge

• elink
    Sandra och Frippe skrev 2008-04-26 23:08:52 följande:
    ägga honom!
    ja. för han stannar precis under mitt köksfönster. hihi....!!!
  • Soffan74

Hos oss kör de inte tillräckligt nära för att dottern ska vakna. Dock reagerar vår hund på glassbilens melodi (varför vet vi inte då kan kom till oss när han var över 3 år) - han blir som galen och vill ut!!! Det resulterar i att han rusar upp från där han ligger och springer till fönstret och sen runt i lägenheten för att se om vi vill gå ut med honom! DET vaknar dottern av!

Så det kanske blir fotanglar här också . Kanske ska vi synkronisera vår attack? Vore lite roligt att läsa tidningarna dagen efter

Svar på tråden jag ska lägga ut fotanglar för glassbilen!!!!