• Headrush

Jag ska vara fadder... Vad ska jag ge i dopgåva? Snälla hjälp!

Jag ska vara fadder till min systerdotter, men vad 17 ska jag ge i dopgåva? Jag vill att det ska vara något speciellt och något fint minne... Inte såna speldoser och krafs från guldfynd ni vet Hatar verkligen sånt!

Dopet är den 10 maj så det börjar brinna i knutarna nu! Snälla hjälp mig med lite tips!

• Svar på tråden Jag ska vara fadder... Vad ska jag ge i dopgåva? Snälla hjälp!
  • MJAD

Jag köpte en ram som jag la in bild på min guddotter. Sen runt kortet var det småbilder som föreställde symboler för mått, längd och datum så där graverades det in alla dom svaren. och sen var det även en liten plats för att lägga i första hårtoffsen. sen graverade jag även in "från gudmor".

Köpte den på Guldfynd, men det är snart 6 år sen.
    Men kanske kan vara ett tips iaf.

Annars så tycker jag också det är svårt. Man vill ju ge ngt extra eftersom man är fadder.

Annars kan du öppna ett konto till henne och sätta in pengar. eller en fond..

• Tjej 83

min syster är fadder åt vår dotter o gav henne
    Den silvriga barnkammarboken (någe sånt heter den)
    en sångbok med cdskiva till,
    jättemysig, den sjunger vi i varje dag, lite tröttsamt men men

det var la det jag minns bäst (2 år sen snart) ananrs va de bara de trossta sakerna som tennsaker, halsband, gosedjur o fotoramar.
    supertrisst
    hoppas du får några fler förslag

• hallon2

Som dopförälder kan man köpa en dopbukett att fästa på klänningen. Det fick min dotter och det var ju lite kul att spara.

Sen vet jag själv vad jag tyckte var bra doppresent: Smyckeskrin!
    Dom små får ju galet många smycken...

Köp ett riktigt snyggt sådant.

Eller ett fruktträd om familjen har en trädgård!

• idisb

mitt första barns dopp fick hon eget konto , toppen! dom sätter in 1000 om året

• vackrastarflow
    hallon2 skrev 2008-04-26 22:36:53 följande:
    Som dopförälder kan man köpa en dopbukett att fästa på klänningen. Det fick min dotter och det var ju lite kul att spara.Sen vet jag själv vad jag tyckte var bra doppresent: Smyckeskrin! Dom små får ju galet många smycken...Köp ett riktigt snyggt sådant.Eller ett fruktträd om familjen har en trädgård!
    Min brorson fick inte ett enda smycke... så skönt för dem!
  • Midsommarafton 77

Min gudson fick i doppresent en matsked som också graverades. Mamman gav olika förslag vad som önskades och det tycker jag är  bra.

Till våran guddotter gav vi en ljusstake som också graverades och rosa ljus till.

• gambler07

halsbandet lyckopeng
    då går ju pengarna till en bra sak också.

3 små blåbär och 1 litet lingon
Svar på tråden Jag ska vara fadder... Vad ska jag ge i dopgåva? Snälla hjälp!