Bra ansiktskräm för torr o känslig hy?
Hej!
Jag har väldigt torr och känslig hy och har inte hittat några bra produkter som jag trivs med till 100%. Har testat både dyra och billiga, men det är så svårt. Är det någon som har något bra tips?
Hej!
Jag har väldigt torr och känslig hy och har inte hittat några bra produkter som jag trivs med till 100%. Har testat både dyra och billiga, men det är så svårt. Är det någon som har något bra tips?
jag har också känslig hy och när jag blir torr använder jag en dagkräm från darphin som är suverän! tyvärr minns jag inte såhär rakt av exakt vad den heter dock... kan kolla det hemma sen.
Hej, Ok tack, jag har själv använt Darphin förut men tyckte att huden började flaga lite så jag ville kolla om det finns ngr andra. Men kolla gärna vad den heter iallafall.
till ansiktet har jag använt Bewelen. Dt viktigaste har varit att hitta en kräm som inte innehåller en massa vatten (aqua) och olika parafiner. Krämer ska vara uppbygda på oljor och inte annat skit.
Till händer och fötter använder jag granngårdens spensalva. Skonsam och otroligt mjukgörande. Det står faktiskt att man kan använda den till händer och fötter även om grundtanken är till kossorna.
Ps. vi som fått barn vet ju hur ömma bröstvårtorna kan bli och såriga, det är väll lika för kossorna
Jag använder den blåa serien av Eucerin på apoteket. Funkar bra på min torra hy, kanske även på din??
Med risk för att upprepa mig:) Decleor har bra krämer som iaf jag tål bra även om jag blir fnasig av det mesta. Be om prover hos närmsta hudterapeut. Sen har Lumene en ny kräm ute, budgetvarianten, som faktiskt var helt ok.
Annars kan jag tipsa om Dr Hauschka. Efter tips här på fl har jag provat -och de verkar jättebra och hyfsat biiliga. Finns på hälsokosten. Fanns ett kit specifikt för de med couperosis, dvs ytliga blodkärl.
Ge inte upp, det är värt det när man hittar nått bra!
Använde tidigare krämer från Lush- Celestial, Skin Drink och Skin's Shangri-La. Jättenöjd med alla, den senaste är dock dyr, 349 kr. Men den är jättebra och dryg. Nu ville jag prova nåt nytt, så jag köpte Biotherms Aquasource. Är nöjd hittills, har haft den i 4 dagar, typ...
har haft jätteproblem med att jag blir så torr i ansiktet men fick med mig hem ett prov på Elizabeth Ardens Visible Difference och den är KANON! Dagen efter åkte jag ner och köpte den! (Kostar ca 350
Lycka till!
/Fr J-J
Ååå shiseido är absolut bäst!!!
Tack! Någon mer som har fler tips? Jag har testat Darphin, Biotherm, Shiseido, Eucerin från apoteket.....Kanske ska testa Elisabeth Arden...läste ngt bra om den i Damernas Värld också.
Jag har testat Academi och den fungerar suveränt på mig och jag har EXTREMT torr hy!
Beställde på snowdrops.se