• Praid

Fertilitetscentrum Stockholm?

Någon som har erfarenhet av dem? Tänkte testa en ny klinik nästa gång vi gör IVF tror jag. Har varit på CvL och de är nog bra, men jag är inte så nöjd med bemötandet. Har någon av er varit på Fertilitetscentrum?

• Svar på tråden Fertilitetscentrum Stockholm?
  • Praid

Ingen? Det känns ju inte så bra...

• Bling1975

Hej Praid!

Jag har gått på fertilitetscentrum. Ska du testa dem så rekomenderar jag endast Barbro som är väldigt väldigt duktig. Hon är dock lite försiktig av sig när det gäller att berätta detaljer och exakta resultat för patienten vilket jag personligen upplever som lite frustrerande. Men de är ju bäst i Stockholm på långtidsodling och har bäst statistik för antal graviditeter vad jag har sett så jag skulle inte vilja byta. Men överlag så är de väldigt gulliga (kanske lite för gulliga för oss) så jag rekomenderar dem.

Hoppas hoppas att ni får plussa snart!

Stitch längtar efter Lilo
  • Praid

Tack för svar! Kan man styra så att man får Barbro? Är de andra läkarna inte bra alltså? Och jag förstår precis vad du menar med för mycket gullighet. Det har vi fått en liten överdos av på CvL också...

• Bling1975

De har en ny läkare som jag inte kände något förtroende för. Man kan nog be om huvudläkare som man tar alla beslut med och som kör ÄP/ET etc. Men småundersökningar som VUL kan man få den som har tid. Den andra kanske är jättebra, men jag kände som sagt inte det.

• Vickan I
    Bling1975 skrev 2008-04-23 17:12:56 följande:
    De har en ny läkare som jag inte kände något förtroende för. Man kan nog be om huvudläkare som man tar alla beslut med och som kör ÄP/ET etc. Men småundersökningar som VUL kan man få den som har tid. Den andra kanske är jättebra, men jag kände som sagt inte det.
    Dr B plockade mina ägg också . Lite nyfiken vilken läkare du menar som du inte fick förtroende för...hmmm.
    google it goddammit!!!!
  • erika21

praid: varför är du missnöjd med CvL?

om man åker till CvL får man en personlig prognos då hur stor eller liten chans man har att lyckas? får man det vid första besöket eller?

• Vickan I
    erika21 skrev 2008-04-23 18:23:52 följande:
    praid: varför är du missnöjd med CvL?om man åker till CvL får man en personlig prognos då hur stor eller liten chans man har att lyckas? får man det vid första besöket eller?
    Får man en diagnos på CvL? Hur funkar det?

Jag menar hur kan man veta hur man kommer reagera på behandlingen, hur kvalitéten på äggen blir, hur bra befruktningen går osv redan innan? Det kan ju variera från gång till gång tom? Är ju så mkt mer än ålder som spelar in för hu resultatet blir?
    google it goddammit!!!!
  • Praid

Hej,
    jag är absolut inte supermissnöjd med CvL. Problemet tycker jag är att det är för liten tid för ordentliga samtal med läkaren. Man får prata med sköterskorna, men de vet ju inte så mycket. Jag har inget behov av "gullande" med sköterskorna och vill hellre ha ordentliga medicinska samtal. Alla samtal med läkaren på CvL sker typ när man har bytt om för att göra diverse ingrepp och det stör mig.

Man får en personlig prognos när man kommer för att göra ET. Då har de sett hur man reagerat på medicineringen, hur äggstockarna såg ut, hur många ägg man fick, hur det gick med dem etc. Vi fick bra prognos på typ 48 procent, men det blev ändå inget på det försöket tyvärr.

• Vickan I

Ahh då förstår jag. Med diagnosen alltså. Men fy vad man kan få upp hoppet om man får en jättebra diagnos och så blir det inget .

google it goddammit!!!!
  • Bling1975

Jag tycker nog att de tar sig bra tid för samtal på FC. När vi hade gjort några försök så hade vi en lång dialog i soffan på kontoret om varför och hur vi skulle gå vidare. Vid varje besök har vi alltid suttit ner en stund och pratat om det inte bara har varit ett snabbt VUL med en annan läkare.

Vickan - det är den nya läkaren som jag inte klickar med. Doktor Björn slutade ju för ett tag sedan så nu har det börjat en ny kvinna.

• Vickan I
    Bling1975 skrev 2008-04-23 19:14:52 följande:
    Jag tycker nog att de tar sig bra tid för samtal på FC. När vi hade gjort några försök så hade vi en lång dialog i soffan på kontoret om varför och hur vi skulle gå vidare. Vid varje besök har vi alltid suttit ner en stund och pratat om det inte bara har varit ett snabbt VUL med en annan läkare.Vickan - det är den nya läkaren som jag inte klickar med. Doktor Björn slutade ju för ett tag sedan så nu har det börjat en ny kvinna.
    Ahh ok, då vet jag nog...de är ju inte så många där...
    google it goddammit!!!!
  • erika21

är Dr B Barbro? läste i en annan tråd många som lyckats med Dr B.

• Vickan I
    erika21 skrev 2008-04-24 07:26:31 följande:
    är Dr B Barbro? läste i en annan tråd många som lyckats med Dr B.
    Japp det är det!
    google it goddammit!!!!
  • Lill30

Jag gick också på cvl tidigare, men pga av flytt till sthlm bytte vi till fc. På cvl påbörjade vi en utredning, men trots ca 5 besök tyckte jag att de inte gjorde ngn ordentlig sammanställning. Kort tid med läkarna och olika läkare vid varje besök. Vi var inte nöjda. FC har fungerat jättebra för oss!

• Levas

Hej! Vi är inskrivna på den kliniken- första ivf. Via landstinget. Har vart där ett antal ggr där nu och hittils är vi nöjda med allt. Första återföringen snart- spännande som f""n!! :)

Svar på tråden Fertilitetscentrum Stockholm?