Stöd och pepp tråd för mammor påväg ut ur missbruk el redan ute
Del 2 dårå
Här inne samlas vi mammor som alltså är påväg ut ur ett missbruk eller som kanske vart Drogfri/nykter ett tag el flera år t o m!
Här stöttar vi varandra o peppar varandra till ett fortsatt liv utan droger el/och alkohol.
Att hitta sin plats i vardagen och i samhället efter att man vart i ett missbruk är inte så lätt alla gånger..spec inte heller om man är kvinna och en kvinna med barn. Man möter mycket fördomar och förakt och oförståelse plus att man själv ofta slår på sig själv för sina misstag och skamkänslor och skuldkänslor som är en del av en process kanske ibland är för tunga att bära inom sig.
Här kan man få ut känslor,få prata av sig och ja,få stöd och pepp från mammor i samma sits,liknande el som varit det.
Mitt namn är Jenny. Jag är 26år och är en beroende. Jag är fd blandmissbrukare. Jag har två barn och ett tredje påväg. Idag har jag accepterat mina problem och får bra stöd och hjälp av beroendemottagning och psykiatrisk öppenvård.
Det är skrämmande till och från att klara sig utan allt de jag förut hade som tröst,som sällskap,som flykt osv,men oj va jag tex älskar att få vara den mamman jag alltid velat och försökt vara men inte klarat/kunnat!
Och med tiden blir de nog lättare...iaf nu när jag vågar be om hjälp när jag känner att jag behöver.
Välkomna till tråden alla starka mammor el blivande
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 15:32
FÖR ER KVINNOR SOM BOR I STOCKHOLM FINNS ETT STÄLLE SOM HETER QVINNOQULAN. ETT JÄTTEBRA STÄLLE VERKLIGEN..
MER INFO:
rfhl.se/stockholm/index.php&task=section&id=5&Itemid=27