• november73

äckligt ämne!

Hej!

Måste bara få fråga en sak till om ÄL tester. När man ska göra dem får man inte gå på toa på fyra timmar. Ska man då "spara" urinet eller blir det fel också?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden äckligt ämne!
  • Dollars matte

Förstår inte riktigt hur du menar... Du bör inte ha kissat på 4 timmar innan du gör testet.
    Varför ska du spara urin, då kan du ju lika gärna göra äl-testet på en gång när du har kissat? Eller förstår jag dig fel?

080415: Hjärtat tickar!! v8+0
  • november73

Hej!

Jag menar om man ska göra testet vid samma tidpunkt varje dag, så kanske man blir nödig nån timme före. Det var så jag tänkte!

• Dollars matte

Ja...men urinen är ju densamma även om den sparas i en timme. Den kan ju inte lagra mer av ditt LH-hormon när den väl är ute ur kroppen. Det är därför man inte ska ha kissat på ett par timmar innan, för att koncentrationen av hormon i urinen ska vara tillräcklig för att visas på testet så att man inte får felaktigt negativt test av den anledningen.

Men nån timme hit eller dit spelar ingen roll, blir du nödig någon timme "för tidigt" så gör testet då istället.

• Bling1975

Du bör alltid göra ÄL tester på morgonurin, det blir säkrare resultat då. Om du vaknar vid lite olika tid så gör det inte så mycket.

Stitch längtar efter Lilo
  • Dollars matte
    Bling1975 skrev 2008-04-22 17:46:55 följande:
    Du bör alltid göra ÄL tester på morgonurin, det blir säkrare resultat då. Om du vaknar vid lite olika tid så gör det inte så mycket.
    Det är väl det man inte ska göra?? Mellan kl 10-20 rekommenderar de flesta äl-tester att man ska testa, för att lh-hormonet av någon anledning är mest "aktivt" dagtid.
  • Bling1975

Då är jag snurrig, måste erkänna att det var över ett år sedan jag missbrukade ÄL tester och hade helt klart för mig att det stod att jag skulle testa på morgonen/eller efter min 4 timmar om jag testade senare på dagen. (Har för mig att jag gjorde det också och det fungerade bra - även om de stackars äggen aldrig fick några spermier till sig men det är en annan historia.)

Men som sagt - strunta i mitt råd om det är fel.

Lycka till!

Stitch längtar efter Lilo
  • november73

Tacksam för svaren!

En annan fråga. Jag såg att en del testar flera gånger per dagar, även då morgonurinet. Är det nåt att rekkomendera? Måste bli väldigt dyrt?!

Svar på tråden äckligt ämne!