• Ligan

ingen hög smärttröskel alls!

Är det någon därute som har fött barn vaginalt och som upplever sig ha mycket låg smärttröskel i vanliga fall, som blev positivt överraskad av att hon klarade förlossningen så bra ändå? Jag behöver uppmuntran som ni förstår:)

• Svar på tråden ingen hög smärttröskel alls!
  • snappi81

Jag kan nog säga att jag inte har nån högsmärttröskel alls men att föda va faktiskt inte så farlig som jag hade förväntat mig.. nu va jag ganska hög på lustgasen nästan hela tiden men ändå så kändes det som om det va nåt jag klarade av och skulle klara igen.. Är du väldigt orolig så prata med din bm om det så du kan få hjälp..

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Flickan och kråkan

Hej hej! Jag har låg smärtröskel. Klara knappt tandläkarbesök.

Det gick jättebra! Klarade mig med lustgas och sprack ingenting trots första barnet. Mycket bättre än vad jag väntat. Fast visst gjorde det ont och var jobbigt! det var helt enkelt inte alls som jag väntat....en helt annan typ av smärta....

• Ligan
    Svar på #2
    Tack för svaren! Jag har, som ni förstår, ingen hög smärttröskel, men vet å andra sidan inte heller hur jag reagerar under den typ av press som en förlossning ändå innebär. Kanske övveraskar jag mig själv positivt, vem vet...har ingen enorm skräck, men är orolig...
  • Flickan och kråkan
    Ligan skrev 2008-04-21 16:29:14 följande:
    Svar på #2Tack för svaren! Jag har, som ni förstår, ingen hög smärttröskel, men vet å andra sidan inte heller hur jag reagerar under den typ av press som en förlossning ändå innebär. Kanske övveraskar jag mig själv positivt, vem vet...har ingen enorm skräck, men är orolig...
    Helt normalt

Det kommer att gå jättebra ska du se. Jag resonerade som så att det inte var någon mening över att gå runt och oroa sig för något man inte kunde veta något om.

Det är fantastiskt att vara mamma. Lycka till!
  • Vintersjäl

Jag har fruktansvärt låg smärttröskel i vanliga fall, men klarade mig bra under förlossningen! Tyckte inte alls den var särskilt farlig (tog 18 timmar från att vattnet gick och värkarna kom igång, tills sonen är född). Efter 2 dagar kunde jag redan tänka mig att göra om det, hade en riktig drömförlossning!

• Vintersjäl

Kan tillägga att jag tog eda när jag var öppen 4 cm, den höll i fyra timmar sen var smärtan tillbaka. Använde lustgas också, tycker den funkade okej men min lugna andning hjälpte mig MYCKET! Hade tidigare fått höra att man måste öva in den för att få bra effekt, jag hade inte övat en enda gång men så fort värkarna satte igång så hade jag stenkoll
    Sprack lite och fick sy ett yttre - och ett inre stygn.

Svar på tråden ingen hög smärttröskel alls!