• aiz

Hjältinnor - Till dom på Neo

"Mammor - Sitter ensamma i ett rum längs med sjukhuskorridoren.
    Pumpar ut sin modersmjölk, droppe efter droppe, av kärlek och av längtan.
    Kära barn, måtte jag få dig i mina armar en dag. Kyssa din lilla fjuniga hjässa och insupa din bebisdoft.
    Du lilla, om jag ändå finge lyfta upp dig och bära ut dig. Bort från sjukhussalen, där monitorerna larmar, sköterskorna tittar, slangarna binder.
    Underbara varelse, kanske jag får känna din varma lilla kropp mot mitt bröst snart. Med hjärtan tickande tätt ihop och andetagen blir delade.
    Älskade vän, vi går hem."

Detta låg skrivet på en lapp på Neonatalen, Södersjukhuset 2005. Jag hade skrivit av lappen och hittade den nu i en låda.

• Svar på tråden Hjältinnor - Till dom på Neo
  • Jesster

Åh, jag blir riktigt tårögd!

♥ v.28 ♥
  • oOmejaOo

åå vad fint!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Meja ♥¸.?°´¯) ♥
  • mammaNena

precis så där var det!!

jag vill, olle vill och mia vill oxå
  • cloudberry79

Åh, precis så är det.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • hotten

jaha den var dålig tycker jag , tydligen tycker jag annorlunda än andra men.. å så vart det ju inte du som skrivit den heller så jag kan väll få säga det utan att sora nån..
    å ja vi har extremt prematur barn
    men man håller ju barnet å känner det dessutom är man inte ensam å pumpar...så om det skall va nån känsla så måste det vara sanning iallafall..

• Tualisa

Blir alldeles tårögd när jag läser det. Undrar om det kommer att kännas så.... tar en dag i taget  här och hoppas bebben har det bra i magen ett tag till

Lilla knyttet, BF 14 Juli
  • cloudberry79

Jag var alldeles ensam när jag pumpade och fick inte hålla sonen de första åtta dygnen, så det var precis så för mig i början...

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • hotten

ja om man nu hänger upp sig på några få dagar eller vecka så... å andra sidan de man pratat med å vi själva var ju så glada för varje minut barnet levde så sånna tankar hade man inte ens...

• boktok
    hotten skrev 2008-04-20 14:37:18 följande:
    ja om man nu hänger upp sig på några få dagar eller vecka så... å andra sidan de man pratat med å vi själva var ju så glada för varje minut barnet levde så sånna tankar hade man inte ens...
    Pessimist!!
  • hotten

stina tvärtom väldigt positiv å hänger mig inte upp på sånna småsaker!

Svar på tråden Hjältinnor - Till dom på Neo