• Amis

Utredning privat efter 2 mf

Har haft två missfall,ett tidigt i v.8 och ett sent i v. 17. Vi vill gärna göra en utredning för jag klarar inte av att gå igenom detta igen. Jag vet att man på landstinget inte får utredas förrän efter 3 mf. Men om man går privat och betalar själv borde det väl inte vara några problem. Ringde Carlanderska i göteborg o bm sa att 3 mf gäller där också men att det ändå är upp till läkaren.
    Finns det någon som har erfarenhet av detta? Eller som vet om det är olika rutiner på olika privatkliniker i landet.

• Svar på tråden Utredning privat efter 2 mf
  • Krusbär

Men det är väl skillnad om det är ett sent mf? Såhär står det på Sophiahemmet (sthlm):

Missfallsutredning
    Beslut om utredning av upprepade missfall fattas i samråd med behandlande läkare. Ofta startas en missfallsutredning efter tre tidiga missfall eller ett sent missfall utan uppenbar orsak. Utredningen syftar till att utreda faktorer som kan ha betydelse för uppkomsten av missfallet.
    www.ivf-gruppen.se/

Ring fler ställen och ligg på! Lycka till!

• Amis

Tack Linis för svaret. Ska ringa runt och kolla med olika kliniker. Var ligger Sophiahemmet? Stockholm?
    Var på efterkontroll på Sahlgrenska o jag tjatade o tjatade men kunde inte få henne att göra någon utredning med motiveringen: Det är inte motiverat ännu.
    Har begärt en kopia på min journal och ska börja ringa runt.

• Krusbär

Sophiahemmet ligger i Stockholm, men det finns säkert liknande (privata) ställen även i Göteborg. Hoppas att du hittar någon läkare som är villig att hjälpa!

Svar på tråden Utredning privat efter 2 mf