• Stor mamma

Spindlar- en knepig sort

Lade det under husdjur då Familjeliv inte har en rubrik vilda djur.

Vår fasad, har eternit målad gul, är täck av spindlar. Stooooora spindlar 5 cm utan benen inräknade. Hårda som skalbaggar. Nattedjur, kommer vid mörkrets inbrott.
    En eternitplatta har minst 2 mest 5 spindlar på sig. Jag är livrädd för dessa otäckingar. dom dör inte av spray (provat insektsmedel) dom ramlar ner men efter en stund klättrar den upp igen.

1, vad är det för spindel
    2, går dom få bort??

• Svar på tråden Spindlar- en knepig sort
  • Knasiga familjen

men huga vad hemskt..*ryser* vet dock inte vad det är för spindlar men i en kompis hus så hade dom typ liknande och dom var så stora så vi trodde det var nåt exotiska spindlar som rymt från nån men en kille sa då att dom liknar avloppsspindlar..dom ska då komma från avlopp..vattenrör och liknande och kan bli väldigt stora..har du kort på dom?

Älskar Min Familj
  • Stor mamma

Jag försökte ta kort igår.

Blev inge bra bara suddigt

Gubben skall fånga en på söndag kväll skall vi skicka den till göteborg för att se vad det är.

Liknar inte avloppsspindlar. Har jämfört. Har ej sett dessa nogonstans på nätet heller. Dessa har ett hårt skal på ryggen kan man säga. Påminner om en skalbagge.

• Stor mamma

Nej det är det inte. den är klotrund i kroppen, kolsvart blank. Minsta jag sett är ca 50 öring i kroppen och benen sen uppå det. största är som en femma. Dom väver inga stora nät. pyttenät och sen sitter dom där hela natten. petar man med fingret mot den så springer den mot fingret. jätteläskig sort. Kommer INTE in trots att fönster står öppna.

• Knasiga familjen
    Stor mamma skrev 2008-04-18 13:01:46 följande:
    Nej det är det inte. den är klotrund i kroppen, kolsvart blank. Minsta jag sett är ca 50 öring i kroppen och benen sen uppå det. största är som en femma. Dom väver inga stora nät. pyttenät och sen sitter dom där hela natten. petar man med fingret mot den så springer den mot fingret. jätteläskig sort. Kommer INTE in trots att fönster står öppna.
    Men gud så vidrigt..hoppas ni får svar vad det kan vara..
    Älskar Min Familj
  • dess

Vi har ett trähus och första sommaren vi bodde här var det fullt med spindlar exakt som du beskriver dom.Stora kolsvarta blanka och hårda som om dom har ett skal.
    Förra sommaren hade vi inga sådana spindlar men första året var det hemskt.
    Följer tråden med intresse så får kanske vi också ett svar på vad det kan vara.

• Stor mamma

Har kollat där den finns inte med.

Vet inte vad det är. vi skall i allafall skicka den till Åke lindelöw, inst. för entomologi i uppsala. Hittade adressen på nätet nu. dom borde ha svar.

Dom har suttit här sen vi flyttade in, i vintras undrade vi vart dom var, men vi fick svar när vi i januari städade ur vårt skräpförråd. där var dom.

• Stor mamma

Vi fick iväg en spindel med posten idag. Så nu väntar vi på svar

• Frallis

BLÄ! Hoppas ni får bort dom snart...

(¯`°?.¸ ღ♥ Elin 04 & Johan 07 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Spindlar- en knepig sort