NadiaMi skrev 2008-04-18 12:25:40 följande:
Gör en liten utfrågning. Fråga kompisen vem det var som kom på det, varför de ville ha ditt telefonnummer och om kompisen verkligen tycker att det vore en bra idé, samt varför om kompisen tycker att det vore bra. Och så kan du ju alltid göra upp en liten regel om att inte gå ut med kompisars kompisar såvida ni inte båda fått upp ögonen för varandra och själva kommit överens om att träffas. Själv är jag dessutom lite allergisk mot att bli uppfixad eller tillfrågad "via kompis" för jag resonerar som så att om killen är nyfiken på mig så får han själv komma fram och börja prata (i sällskap med en kompis är dock okej för att bryta isen lite lättare) för då kan vi ju få reda på redan där och då om vi har något intresse av att prata med varandra eller inte.
Jag föredrar att det sker via kompisen, för det är ÄNNU svårare att säga nej direkt till killen

Men det är sant att man kanske ska säga att man inte brukar blanda sig med kompisars kompisar för det blir komplicerat då. Kan man säga det även om killen ifråga frågar direkt? Eller blir han förolämpad då?
Ser det framför mig:
killen: skulle jag kunna få ringa dig någon dag?
jag: varför vill du göra det????
Usch vad jag hatar såna pinsamma situationer. Det har gjort att jag undviker att prata alls med killar jag inte är intresserade av, vill inte uppmuntra dom och hamna i såna situationer