• Snorkis

Talet för barn födda i vecka 29-30!

Min son föddes i vecka 29+6 och är idag 1,9 år (okorrigerad) och är pigg och glad krabat...

Men det enda han säger är: mamma, pappa och voff

Är lite orolig att han är sen i talet... är han inte sen?

När började era barn tala?

• Svar på tråden Talet för barn födda i vecka 29-30!
  • Stitchie

Min son född v. 29 säger inte heller så mycket, inte i närheten av lika bra tal som sina jämnåriga, men om man räknar korrigerat så pratar han nog mer än jämnåriga.

• Gemelas

Mina tjejer är 18,5 mån okorr, födda v 29+1 och de säger inte så mkt mer än mamma och pappa de heller. De har dock börjat att snacka mkt men inget vi förstår, har även börjat härma mer och mer av det vi säger så det kommer väl snart lite fler ord. Jag är inte orolig, det finns faktiskt fullgångna barn som inte pratar vid den åldern.

• PiffÅPuff

Var inte orolig, det kommer!
    Mina idag 2,5år(tjej & kille,föddes i v29+3), tjattrar så man knappt får en syl i vädret själv! ;o)
    Jag har försökt att ha tanken - De sitter när de kan sitta, går när de kan gå, pratar när de lärt sig prata. Försök låt bli att jämföra med någon annan.
    Sjung, läs och prata mycket med ditt barn så ska du se att det kommer!

Lycka till!

• Freeride1983

Min tjej är född i vecka 31+0, hon har nyss fyllt två men pratar hela tiden!!

Hon börja säga mamma, pappa, tack, vovve vid 9 månader, så hon har lltid vart tidig medn liten.

Ge det lite tid eller gå till läkarn

• tjejkocken

Min dotter är född v 31+4 o när hon börja dagis så börja hon prata o då var hon 1 år men då gik hon när hon va 17 mån istället...lugn det kommer=)

Svar på tråden Talet för barn födda i vecka 29-30!