• maadicken

vart få tag på "kör sakta lekande barn" skyltar??

kan man få tag på sånna nånstans, inte allt för dyra?

går ju att fixa egna, men färdiga vore skönt

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Svar på tråden vart få tag på "kör sakta lekande barn" skyltar??
  • 061104

Jag såg det på Micro bildelar i Barkarby!
    Finns säkert på Biltema oxå..

• 061104

Varför säljs det då i vanliga bildelsaffärer då?
    JAG är BÄST skrev 2008-04-17 23:14:10 följande:

Men sånna får man inte sätta upp hur som helst. Dom ska vägverket sätta upp.
  • JAG är BÄST

Man får införskaffa dom själv. Men inte sätta upp dom.

Skyltar som har med trafi ÄVEN dessa "lekande barn" skyltar får bara sättas upp av vägvärket.

Samma gäller blomlådor på kvarterer. Vägvärket kommer och målar ut vart blomlådorna ska stå.

Allt har att göra med att det får inte skymma eller distrahera bilisterna.

• 061104

Sjukt, för vem köper isf om man inte ska sätta upp dem?
    JAG är BÄST skrev 2008-04-17 23:20:02 följande:

Man får införskaffa dom själv. Men inte sätta upp dom.Skyltar som har med trafi ÄVEN dessa "lekande barn" skyltar får bara sättas upp av vägvärket.Samma gäller blomlådor på kvarterer. Vägvärket kommer och målar ut vart blomlådorna ska stå.Allt har att göra med att det får inte skymma eller distrahera bilisterna.
  • 061104

Fast jag förstår ju ändå (råkade skicka iväg innan jag var klar)
    JAG är BÄST skrev 2008-04-17 23:20:02 följande:

Man får införskaffa dom själv. Men inte sätta upp dom.Skyltar som har med trafi ÄVEN dessa "lekande barn" skyltar får bara sättas upp av vägvärket.Samma gäller blomlådor på kvarterer. Vägvärket kommer och målar ut vart blomlådorna ska stå.Allt har att göra med att det får inte skymma eller distrahera bilisterna.
  • maadicken

tänkte nästan att det var nåt sånt gällande uppsättningen...

skyltarna jag ska ha ska sättas upp långt ute på landet, rätt ut i skogen över sommaren. känns som det kvittar med tillstånd där...

annledningen är att en av badplatserna där ute har blivit kommunal och står med på stadkartan nu mer. det har medfört att grusvägen utanför min farmors hus är rena motorvägen på sommaren
    tidigare har det bara varit djuren vi har oroat oss för, men i år finns det 2 små barn som ska röra sig där. under uppsikt såklart, men kan vara snabbt hänt ändå...

men jag ska kolla på biltema. tack för svaret!

• Spegel

Tyvärr så tror jag inte att en skylt hjälper... På vår gata kör t om småbarnsföräldrarna som bor här som om de snott bilen....

• lia76

Ring till vägverket och tala om situationen för dem så kan de säkert sätta upp skylt

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • maadicken
    Spegel skrev 2008-04-17 23:34:30 följande:
    Tyvärr så tror jag inte att en skylt hjälper... På vår gata kör t om småbarnsföräldrarna som bor här som om de snott bilen....
    kanske kan en skylt få några att sakta ner lite i alla fall... *hoppas*
    fast när min bror var liten så ställde mamma ut en stor leksakslastbil en bit ut i vägen för att bilarna skulle sakta ner (var inte alls sån trafik då som nu)  det funkade ganska bra, men det var en bil som bara körde på den. (och det äbara rak väg, så den syndes på långt håll)
    lia76 skrev 2008-04-17 23:35:34 följande:
    Ring till vägverket och tala om situationen för dem så kan de säkert sätta upp skylt
    kanske ska ta mig ett snack med dom. kan man köpa skyltar som dom ska sätta upp så kanske det inte är heeelt omöjligt ändå.
Svar på tråden vart få tag på "kör sakta lekande barn" skyltar??