Prematurbarn födda i mars 08
Finns det några fler premisar födda i mars?
Finns det några fler premisar födda i mars?
Hej
Jag har också fått en liten son i mars. Han är född 23 mars vecka 30+1. 41,5 cm lång och 1534g. Vi bor i Umeå. Var bor ni?
/Catrin
Hej har en lien prins som är född 20 mars han är född 33+5 :) Bor i Norrköping. Allt går jättebra här hur går det för er?
Fick en Tilda 20 mars. Född v. 35+5 så hon var inte så tidig. Fick spendera 1 vecka på neo.
Imorgon är hon en månad! Tiden går så fort! Hon har börjat närma sig 3 kg, väger 2,8 drygt så hon är en stor tjej jämnfört med era små.
Hej! Vi fick vår son 9 mars. Han var då v 28+6. Vägde 1494g och 41,5 cm. Nu är vi hemma och han väger 2,5. Det går bra men fy vilken jobbig första tid. Eller vad säger ni andra?
Hej igen
Jag håller med. Det är väldigt jobbigt och man är trött både fysiskt och psykiskt. Min son har en blödning i de vätskefyllda hålrummen i hjärnan och det har gjort att det samlats extra mycket vätska där. Det var jättejobbigt när vi fick veta det (när han var 5 dagar) och jag har funderat mycket över hur framtiden kommer att bli för oss. Nu verkar det ha stabiliserats, huvudomfånget har bara ökat 1 mm de sista 5 dagarna). Jag är samtidigt väldigt glad att jag fått min son, han är den sötaste bebisen jag sett. I övrigt har det gått bra, han ökat i vikt som han ska, men har inte förstått det här med att suga på bröstet än (vecka 34+2 idag).Jag hoppas att han snart kommer på det och att vi snart får flytta hem.
Catrin
Jag hänger på här oxå fast min son föddes i april =)
Liam föddes den 13/4 i v30+4. Han vägde 1750g o var 42cm lång. Han gick dock ner till 1570g men nu har han vänt som skönt är...
Han ligger fortfarande i kuvös o har CPAP.
Fick era små ligga i kuvös? Hade de nån andningshjälp?
Kram till er
Hej
Min son född i v. 30+1 hade CPAP 4 dagar, började träna ur redan efter 2 dagar. Han låg i kuvös 8 dagar. 1534g och 41,5 cm när han föddes, gick ner till 1359g efter 4 dagar och är nu efter en månad uppe på 2337g och 45,5 lång. För 2 dagar sedan började han snutta på mig så smått med amningsnapp.
Kram Catrin
Fick vår lilla WILDA den 11 mars då i v 35+5. Hon vägde 1720g och var 43,5 cm lång. Så inte nog med att hon är prematurbarn så är hon SGAbarn med eftersom hon låg 36% under...
Låg på neo i 2 dagar på värmebädd, endast lite CPAP precis när dom plocka ut henne (akutsnitt) Efter 2 dagar kom vi över på shamvården där vi bodde hela familjen i 1 vecka.
Idag är hon 6 veckor och väger ca 3400g och är 49 cm lång...
Hej hej! Jag fick mina tvilligflickor den 8 mars i v 32+4. De vägde 1745 & 1860, var 42 & 43 cm långa. Clara behövde lite andningshjälp första kvällen, de låg i öppen kuvös första dygnet, sen värmebädd. Sondmatades men inga andra kompl. Vi var på Neo i fyra veckor, det tog ett tag innan de ville/kunde äta själva + att det inte finns nån hemsjukvård där vi bor.
Idag väger tjejerna ca 2700g, de växer för var dag och äntligen börjar vi ha kläder som är för små!