Min man är sexmissbrukare.
Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?
Någon mer som lever tillsammans med en sexmissbrukare?
Han ska söka hjälp men jag känner mig så tom och trött just nu. Känner mig ensam, fler i min sits?
Min man är också sexmissbrukare. Han har sökt hjälp via SLAA.
Hej!
Okej, har du sökt någon hjälp?
Jag funderar på att gå på deras anhörighetsmöten.
Sen funderar vi (eller mest jag kanske) på dysberoendekliniken.
Hur ser hans sexmissbruk ut? Om du vill berätta så här öppet alltså.
Jag har haft kontakt med en kurator, var tyvärr tvungen att byta eftersom hon jag gick hos slutade. Kuratorn jag fick efter det var inte bra, hennes mål var att få mig att lämna min man... så jag slutade. Efter det har jag inte haft kontakt med någon.
Där jag bor har inte SLAA anhörigmöten tyvärr. Jag hade gärna gått på dessa annars.
Hans sexmissbruk tar sig mest uttryck i kontakt via internet med olika kvinnor, men han har även träffat några IRL och även haft sex några gånger.
Hur ser det ut för din man?
Okej, vad tråkigt med kuratorn!
Han är porrberoende och måste kolla så fort han har mölighet. Han har haft ute mängder med sexannonser där han söker kontakt med både män och kvinnor. Stämt träff med dem. Han påstår att han aldrig har haft sex med någon av dem, men jag har svårt att tro det. Allt är väldigt färskt än så länge så jag har svårt att tro att hela sanningen kommit fram.
Hur länge har du vetat om sexmissbruket? När kom det upp till ytan?
Min man har också haft ute ett gäng med kontaktannonser....
Jag har kommit på honom kanske 5 gånger under ca 7 års tid, men det är först för ett halvår sedan som vi båda har insett att det är ett missbruk.
Okej.
Ja det här har pågått under hela vårt förhållande (8 år) man har ju upptäckt saker men jag har inte riktigt velat se tror jag. Även fast jag misstänkt sexmissbruk ett bra tag. Men han lär ju inse det själv också.
Men din vill få hjälp och sluta? Det är ju viktigt.
Ja han vill sluta. Han har haft riktiga ångestattacker till och från. Nu i efterhand inser jag ju att det berott på hans missbruk. Men jag kommer nog aldrig att lita på honom till 100 % igen, tyvärr.
Vill din man sluta?
Nä jag vet inte heller hur man ska få tillbaka tilliten, det är ju något som förstörts under så lång tid.
Hoppas att någon sort anhörghetsgrupp ska kunna hjälpa.
Hur mår du annars mitt i allt?
Jo, han vill också sluta.
Säger att han inte ens blir upphetsad av det han håller på med längre utan gör det för att han inte kan sluta, att det har blivit ett tvång och mår väldigt dåligt efter. Vilket då leder till att han fortsätter för att döva ångesten, så det blir ju som en ond cirkel.
Nu har jag börjat kravla mig upp efter senaste gången. Men jag mådde riktigt riktigt dåligt, blev sjukskriven en längre period. Men bröt sjukskrivningen efter "bara" 6 veckor, ville inte gå hemma och fundera. Har ångest och sömnproblem och tar medicin emot det.
Hur mår du själv?