• Anonym (Ångest)

Fluoxetin, när hjälper det?

Har använt Fluoxetin mot ångest och depression nu i snart tre veckor och det har inte alls blivit bättre! När kan jag vänta mig att ångesten släpper? Lider av yrsel och dålig syn pga ångesten och orkar inte mera när inget hjälper..

• Svar på tråden Fluoxetin, när hjälper det?
  • Anonym

Till mig sa dom två-fyra veckor. Har dock inte börjat med dem ännu så jag vet inte om det stämmer.

• Anonym (undrar oxå)

undrar detsamma! så puff i tråden!

• Anonym (flu)

Jag har hört upp till en månad. Kanske du måste ha en högre dos?

• Anonym (Ångest)

Hade det lite bättre i några dagar men nu har jag igen en sån ångest och får panikattacker flera om dagen. Har nu använt i snart fyra veckor. Hör det till att det kan bli sämre perioder efter en bättre förrän ångesten lättar helt?

• förväntansfull förälder

Anonym (Ångest) skrev 2008-04-21 18:58:44 följande:

Hade det lite bättre i några dagar men nu har jag igen en sån ångest och får panikattacker flera om dagen. Har nu använt i snart fyra veckor. Hör det till att det kan bli sämre perioder efter en bättre förrän ångesten lättar helt?
    Jag känner igen mig precis i det du skriver. Har höjt min dos för 3 veckor sen till 20 mg och det kanske har lättat lite med ångesten men det är långt i från bra!
    Hur stor dos äter du?
    Hoppas vi blir hjälpta snart!
  • Anonym (Ångest)

Hoppas vi når bra snart! Min dos är endast 10mg. Enligt min läkare så brukar det räcka vid panikångest..

• Anonym (Ångest)

Hoppas vi MÅR bra snart, skulle jag ju skriva inte når :)

• förväntansfull förälder

Anonym (Ångest) skrev 2008-04-22 08:13:04 följande:

Hoppas vi når bra snart! Min dos är endast 10mg. Enligt min läkare så brukar det räcka vid panikångest..
    Ja det var inte så stor dos du tar!
    Jag började med 10 mg o sen trappade upp till 20mg,
    Men just nu är allt natt svart!
    Har så jobbigt med min depression!
    Försöker jobba med mig själv samtidigt, bryta negativt tankemönster osv, men det är absolut inte lätt!
    Man har ingen ork o lust till någonting!
    Gråter mest hela dagarna!
    Hur yttrar sig din depressin o ångest TS?
  • Anonym (Ångest)

Har nu ätit Fluoxetin i 8 veckor. Först 10mg i 7 veckor och nu 15mg i en vecka. Det har blivit lite bättre, men lång i från normalt..Hur länge kan detta ta förrän man känner sig som tidigare?? Får igen panikattacker, har ångest, katastroftankar om egen och anhörigas hälsa, är rädd för döden, vågar inte vara ensam därför, är deprimeraf osv osv.

Kan jag ännu bli botad??

• Anonym

Jag åt 20 mg en vecka, 40 en vecka och sedan 60 mg. Jag fick det för att sluta kräka (ätstörningar). Det hjälpte DIREKT även om jag fick många biverkningar de första 3 veckorna. (Trötthet, yrsel, illamående, svettningar etc).
    På 60 mg får man inga ångestattacker. Man kan knappt gråta ens. Det hjälpte mig verkligen då (inte mot ätstörningarna men ångest). Jag slutade abbrubt själv efter ett halvår när jag var trött på det stumma, men det var det bästa jag gjort i mitt liv, även om jag inte äter dem nu.
    Fontex är kanon, men jag tycker du ska prata med din läkare om att höja dosen.

Anonym (Ångest) skrev 2008-05-22 09:35:15 följande:
    Har nu ätit Fluoxetin i 8 veckor. Först 10mg i 7 veckor och nu 15mg i en vecka. Det har blivit lite bättre, men lång i från normalt..Hur länge kan detta ta förrän man känner sig som tidigare?? Får igen panikattacker, har ångest, katastroftankar om egen och anhörigas hälsa, är rädd för döden, vågar inte vara ensam därför, är deprimeraf osv osv. Kan jag ännu bli botad??
  • Anonym7703
    Anonym (Ångest) skrev 2008-04-14 09:56:33 följande:
    Fluoxetin, när hjälper det?

Har använt Fluoxetin mot ångest och depression nu i snart tre veckor och det har inte alls blivit bättre! När kan jag vänta mig att ångesten släpper? Lider av yrsel och dålig syn pga ångesten och orkar inte mera när inget hjälper..

När vände det? Oxå ätit i 3 veckor, ger upp snart
Svar på tråden Fluoxetin, när hjälper det?